Saturday, September 19, 2015

Kenangan Bersama Hijau***********



Sebelum Hijau di lepaskan ke tangan tuan baru. Abang buat ala-ala surprise ajak ke Fraser Hill (2015). Sebelum anny ke-5. Hahaha..nak menggamit tempat cinta pandang pertama kat aku lah tu. Terfikir jugak, uish..bolehke hijau ni naik bukit berdua. Dulu lain, sekarang lain. Dulu aku kurus je, sekarang aku debab. Anak dah dua kan...(alasan yang abang tak leh terima sampai sekarang)..Hahaha.. yelah, i dalam proses nak kurus dah ni...(alasan abang bila tanya bila nak invite kita jadi pillion dia: Kena kurus ni, nanti susah nak ride naik hijau...kena kurus ni....) Last2, before anny, invite kita pergi Fraser. Dalam usia 5 tahun ni, dah 3 kali dah naik fraser. Memang sengaja sebab itu tempat kenangan. Sweetkan!!!! Hahaha.....mengada sungguhkan..




Di sebaliknya anny, ada lagi agenda lain. My BIL baru berjinak2 dengan motor ni. And he paid cash beli Kawa SL250. For beginner, memang i suggest kan you all bawak cc rendah dulu. Bagi serasikan jiwa tu dengan motor. Tak pernah main motor, terus angkut 1000cc, padah woi....Kena belajar dulu dari bawah. Yup, once you dah biasa. You akan upgrade cc lebih besar. Tu memang tak leh sangkal dah. Jiwa motor kan..Laju tu penting. Chop....nasihat skit ni..Laju tak pe, alert tu kena tinggi. Pengguna jalan raya asyik kata orang yang bawak superbike ni mcm action sikit, tak..tak...salah tu. Kereta tiba-tiba tukar lane tanpa bagi signal, memanglah kita kena mengelak. And then, bile kita elak. orang lain akan cakap kita action...Sedangkan kita nak mengelak sahaja. Salah satu contohlah....Jangan marah pulak ye pengguna jalan raya yang lain. Oleh itu, kita masing2 kena bijak. Jangan selfish. Ada je yang naik motor ni selfish...Sebab itu kita highlight kat sini..JADILAH PENGGUNA JALAN RAYA YANG BIJAK!!!.. Abang selalu ride solo.. bila nak layan corner, dia masuk track. Itu lagi selamat. Ko nak layan corner atas jalan raya, memang tempah batu nisan lah...(peringatan untuk kita semua...)




Aip...dah melalut ke laut mana dah ni..Back..back to the story...maka sekian hampir 5 tahun, aku menjadi pillion abang ke Fraser Hill.. Masa tu tak payah cakap, asyik mintak abg berhenti je..Kenapa? Sebab mak sakit belakang..sakit belakang...bertahun2 tak naik, pastu naik pulak babybike...memanglah..Excited nak ke Fraser Hill menghilangkan segalanya..Hahaha...Oppss...anak2 masa tu, umi dan abah diorang (pengasuh) nak tolong jaga..Sebab nak kasi can kat kami ni bercinta...

























P/s: Ride yang pertama dan terakhir bersama hijau sebelum hijau berpindah ke tuan baru.. Abang dan Ebi di rumah umi....(terima kasih sebab kasi can mummy dan daddy bercinta) Love abg n ebi ketak2..

No comments:

Post a Comment

~ Thanks for stop by.....(o_0)