Wednesday, September 25, 2013

New Career

 You all tahu kan, dah masuk dua minggu aku jadi surirumah sepenuh masa. Hehehe, but actually not sepenuh masa anymore. I'm going to do something interesting in this two years. Come on! Wait and see.

Hurm, okey berbalik pada new career tu..Agak agak koranglah, korang boleh rasa tak sama ada aku ni berkebolehan mengajar orang tak? Ni yang aku musykil ni, sebabnya sebelum ini bab ajar mengajar ni tak ada dalam kamus hidup aku..Huhu, that this as a challenge ler pasni. Actually, ni salah satu assignment bagi aku kot. Yang penting, bukan berbayar tau. Just untuk kurangkan fee tapi lepas ni at least mungkin aku akan ada new experience untuk jadi cikgi. Ye ke idok ni..Huhu, hurm..mak tak penah fikir pun hidup mak ni lencong macam ni. Tapi, bila fikirkan untuk kebaikan semua orang, susah dahulu senang-senang kemudian. Sometimes, benda ni also menjadi topik utama both of us. Bolehke?camane nak buat?Cukupke belanja? Bolehke? Part soalan yang boleh tu memang jenuhlah pak Jemah nak menjawab.

Papepun, di panjatkan kesyukuran sebab laki ambo berkenan sangat dengan langkah yang ambo amik sekarang ni. Hurm, macam dia yang terexcited pun ada jugak kot tapi..I'm alright sebab selain dia sayangkan kita, kita juga tahu sebab ni pun pasal dia minat..Heheh, start weekend lepas, pak Jemah dah jadi mrs.mama tahu. Tut...tut, dah pukul tengah ari. Dari atas boleh dengar dia cakap....

"Sayang...tak nak makan tengah ari ke???

Muahahaa...nampak sangat dia dah kebosanan giler...Biasanya time weekend pak jemah sibuk bina negaralah, bina rumahlah tapi last weekend sibuk jaga anak..Kadang tu bunyi bising marah si abam sepahkan lego. Kadang bunyi bising si baby nak susu, apa lagi kelam kabut naik bancuh susu kat atas. Oh ye, dispenser segala mak nenek untuk bancuh susu aku letak kat atas. Buat apa? Kalau malam 14x kena turun buat susu, mak tak daya. Baik mak angkut letak kat atas. Siang naik atas at least boleh kurangkan lemak, kalau malam asik kena turun..mata dahlah tak leh nak bukak..hurm..bayangkan sendiri jelah macam mana keadaan dan rupa.

And then, dengan sedaya upaya, aku siapkan juga sebelum lunch hour. Masak je apa yang ada. Yang aku sayang sangat, pak Jemah ni tak kisah makan apa pun janji sedap. Pastu, ingatkan nak restkan kepala otak yang lama berkarat ni, sekali teringat pasal kena amik signature dan cop sahkan. Alamak...bersiap ala kadar untuk ke Taman Dato Harun aka umah BIL aku. Settle!!!


Hurm, bab kata abang. Dalam masa dua tahun ni, aku patut mempergunakan masa dengan sebaiknya. Biar erti penat lelah. Add and plus together with newbie and kid...Hoho, pastikan engkau dengan aku.....


Pergh...cam nak layan lagu Datuk Siti lah pulak..

Pastikan

Lihatlah Langit Di Atas Sana
Tersenyum Melihat Tingkah Kita
Selalu Ada Peristiwa
Yang Membawa Pertengkaran
Maksudku Hanya Ingin Yang Baik
Untuk Kita Berdua Dalam Bercinta
Baiknya Aku Buruknya Aku
Terimalah Aku Apa Adanya
Pastikan Kau Dengan Aku
Jangan Ada Cinta Lain
Tak Pernah Aku Terlintas
Niat Ku Untuk Berpaling
Maafkanlah Aku Sayang
Bila Belum Kau Bahagia
Sejauh Langit Di Atas
Kan Ku Kejar Bahagiamu
Biar Langit Dan Bumi Meruntuh
Biar Jasad Kita Tertimbun Di Sana
Tetap Bersama, Tak Ingin Lepas
Mencintaimu Ku Jadi Begini


Dedicated this song to my love..Harap abang sabar selama 2 tahun ni ye. I cant imagine bila time I'm ok or I'm totally not ok. Please..please..I'm hope that I'm totally fine..Be my side always tahu...



Hahahhaahhaa....entah papelah entri kan...

No comments:

Post a Comment

~ Thanks for stop by.....(o_0)