Thursday, May 31, 2012

~ EnD of May ~

       Today dah 31 May 2012...cepatkan masa berlalu..Dah sampai setengah tahun bagi tahun 2012...Masa berlalu terlalu pantas, tanpa kita sedar..Tambah-tambah dekat sini, memang tak perasan abis office hour..Kerja yang banyak, tapi tak pe, dah memang ini tugas aku.. Aku buat dengan HAppY...Ohh..Happy happy day...
      Buat pertama kali sejak aku membeli kereta, pagi ini baru aku mengisi minyak kereta dengan duitku sendiri..Oh Abang, sebenarnya lupa nak bagitau abang yang minyak keretaku sudah tinggal 2 bar...Tak pe, kan gaji dah besar, dah boleh isi sendiri...Tapi, kalau ada orang nak isikan..aku dengan rela hati suka...

      Hurm, yang tak best hari last May nih, aku still lagi demam dan selsema..Boboy still lagi panas. Pagi tadi sebaik sahaja loceng berbunyi, macam spring dia peluk leher aku sambil merengek..Agaknya dia rasa tak selesa, nak aku temankan dia..Sayangnya, aku still dalam prohibation..

      Okey, arini aku nak ceritakan pasal SPAN.@ Suruhanjaya Perkhidmatan Air Negara...Korang mesti tak biasakan dengar, biasa dengar pasal SPRM, SPA, SUHAKOM...kan...Familiar tak dengar yang nih? Okey, aku ceritakan pasal SPAN nih, if nak jual products yang melibatkan air, tak kisahlah air sungai ke, air jeram ke,air longkang ke..mesti mintak approval dari diorang dulu baru. Company aku ada manufacture products yang melibatkan air..Macam Wastewater Treatment, Water Control...So, produk-produk dari company aku nih kena mintak approval dari SPAN dahulu baru boleh jual...

     Sebenarnya, part approval nih aku yang handle.. Banyak benda nak kena aku compilekan sebelum submit untuk approval dan 14 produk dari company kena mintak approval..

     Tujuan utama ialah senang nanti nak cerita dekat customer yang produk company aku bagus dan telah di sahkan oleh SPAN...Produk nih selamat di gunakan..So, kalau tak ada benda nih, jangan harap ada orang nak beli.. Bayar mahal (berpuluh2 ribu, ada juga yang cecah beratus ribu) tapi kualiti tak ada...Huh..tapi My company keluarkan produk berkualiti..Di jamin selamat..



Nih link SPAN..so, kalau korang ada masa baca...apa kata baca untuk tambahkan pengetahuan  :http://www.span.gov.my/


~  Macam buat sale lah pulak nih..hhehehe  ~~

No comments:

Post a Comment

~ Thanks for stop by.....(o_0)