Monday, May 14, 2012



             Al-kisahnya, Sabtu lepas @ 12/05/12 aku, abang dan Boboy (kitaorang dh sepakat nak tukar nama adik ke Boboy,in case takut keluar lagi seorang, tak kan nak panggil adik adik pulak kan..) menghantar kedua-dua bijik kereta untuk servis. Hahaha, Boboy pilih nak naik kereta his daddy, so aku sesoranglah gerak ke destinasi..ni first time aku servis kerete dekat Branch( Lokasi Perodua Glenmarie), sebelum nih aku buat dekat dealer @ Kelantan dan @ Segamat.Oh, ye..lupa plak ni servis untuk kali ke-3 aka 10,000KM..wah, cepat jer mileage aku nih kan..Nak buat camane, opis ngan umah jauh sangat..pergi balik dah dekat 78km, so sehari x seminggu x sebulan = 78 x 4 x5 = 1560KM, ni jarak pergi dan balik kerja sahaja. Kalau tambah dengan jejalan,huh..mahunya cecah 2000KM sebulan..Tak pe, kereta nih jimat minyak dowh..Tu yang aku beli tue..(wat masa skang nih lah kenderaan aku..heheheh...)

        Nasib aku dah bookingkan awal-awal,so tak de masalah ler..Jumpa je service advisor, bagi buku servis dan dia bagi invoice..sikit jer untuk servis ke-3 nih, dalam RM230 sahaja. Minyak hitam pun aku tukar untuk yang boleh pakai sampai 10 000 km. Hah, tapi aku ada buat complaint pasal air-cond aku yang kat depan belah penumpang longgat serta sport rim aku tertanggal. Mintak warranty,malangnya stock kena tunggu. So, after dapat invoice aku blah dari pusat service perodua untuk ke next pusat service. Tapikan, kat sini bagus, ada nasi lemak dan minuman di bekalkan untuk pelanggan dia. Aku tak makan pun, just minum air MIlo panas jer.Al-maklumlah, dh breakfast kat umah dan juga ~mood diet~.


Pusat service

Menyibuk sekaki

Showroom pun ada

Ni lah nama orang yang in charge aku

~tiada~ pergi amik kereta aku

Next customer

Complaint pasal kereta..Boboy moody lepas bangun tido.

~ Nantikan gelagat Boboy selepas ini ~~

     After that, kitaorang pergi ke Eon service tuk anta kereta abang. Hurm, macam banyak jer abang nak kena bayar nih..My car and his car..heheh, terpaksalah kan..Tanggungjawab suami katakan..Mak aih, ramai giler orang dekat sini. Masing-masing kereta perlu di servis. Tapi,nasib baik dah booking awal-awal, so tak delah menunggu sangat. Tapi penat juga, penat mengejar Boboy.

Eon service

Tengah tunggu turn


Eish....Ramai giler orang.

Boboy! yes, I'm coming..

Gaya abang yang akan pokai selepas ini= Kereta dia kena servis dalam rm 306

Jom duduk Daddy, Boy penat

Yes...

Ish, sapa potong line nih..

Alamak, meja tinggi sangat lah

Okey, I'm done.

Hurm, pasni kalau mommy beli Honda...3 tempatlah nk kena pergi..banyak tue

   Tuelah Boboy, sampai sini terus tak reti duduk diam..sampaikan kami termengah-mengah mengejarnya. Tak pe, sebab biarlah dia belajar. Bila dia aktif pergi sana sini maknanya dia curious untuk mengetahui sesuatu..so, dia akan cuba mencarinya...kan..kan..

No comments:

Post a Comment

~ Thanks for stop by.....(o_0)