Wednesday, May 16, 2012

GaMer Sejati....

~ KISAH HIDUP SEORANG GAMER......~

               Assalamualaikum dan salam sejahtera untuk kalian semua..Hurm, cerah betul malam nih dengan kilauan bintang selepas hujan. Oooh ye, malam nih kan banyak pulak idea aku yang mengceriakan blog aku malam nih.. Malam nih, kisah ceritere seorang gamer tegar yang sangat aku kenali luar dan dalam tentangnya..Hahahaha..of courselah..He's my only one in my Heart..HUrm, before and after we married, he's never change..Gamer always be gamer...

              I'm trying so hard to understand him...susah jugak tau..aku nih ibarat bermadu dengan Game plak. Tapi ,nak buat macam mana dah dia itu minat dan hobi dia..At least, dia ada depan mata aku. Daripada keluar lepak ntah mana pergi, baik dia main game kan..Setuju tak dengan aku nih?Tapikan aku tetap jeles, ibarat aku nih bermadu, berkongsi kasih seorang suami pulak. Banyak game yang telah di khatamkan oleh Gamer nih, dan yang pastinya setiap hari ada jer game baru yang di mainkan oleh Gamer nih. Ada juga aku tanya apa resepi kejayaan yang dia pakai untuk master game nih? Dia cakap, fokus dan fokus..Main jangan tak main..Hah, tu dia jawapan yang di bagi. Cantik betul ayatkan. Kalau Gamer dah start bukak game, korang jangan kacau. Kalau aku,mulanya memang berangin tapi dah naik malas nak pasang angin nih. Skang aku buat style macam cafe servis lak. Aku sediakan makanan dan bawa ke meja PC. Bagi dia makan, tanya apa yang dia nak lagi? Sebenarnya tu reverse psikologi yang aku guna untuk dia. Hehehehe, jangan marah ye Cik Gamer.

 Hurm, sampai berjanggut pun memang tak habis, kalau dh master atau dah menang sesebuah game nih, ada-ada jer game baru dari Cik Gamer. Geram pun ada. Yelah, jeleslah aku. Masa banyak dihabiskan main game..Pelikkan, bila aku mintak izin nak keluar jejalan dia tidak bagi even sepanjang masa dia duk main game. Aku tanya juga kenapa tak bagi aku keluar jejalan..Dia cakap, memanglah nak main game tapi biarlah bini ada depan mata..Ayoyoyo....(@_@)''~





















Pictures yang di upload kat atas tu sikit jer, baru 1/10 jer. Banyak lagi cuma cover pictures game tak ada. Malas nak amik semua CD dan scan kat scanner. Tapi tuelah, bila dah jadi Gamer tegar memang susah nak buang hobi bermain game nih. " Papepun, game mesti di utamakan" Hahaha..ayat-ayat tue memang dah lali kat telingan aku nih..Buat derk jelah, so, kalau korang nak copy mehlah datang umah. Semuanya Ori..hahahha


                  Kini sudah terbukti, bakal adanya generasi akan datang aka junior Gamer. Pantang aje ada PC/Laptop terbuka dah tersengih2. Bila Cik Gamer main game jer, Jr.gamer melekat kat kaki Cik Gamer. Kalau tak angkat dan letak dia depan PC, satu dunia dengar dia mengamuk. Alahai, Cik Gamer dan Jr.Gamer meninggalkan diriku seorang diri. Dan yang bestnya, bila aku buat muka busan, Cik Gamer dengan baik hatinya bukakkan cerita Korean untuk aku layan..Baiknye Cik Gamer nih..Mna taknya, sebab takut aku bising-bising, mengamuk pasal busan di tinggalkan...Hurgh..~ sigh~ panjang nih aku nyer keluhan..



~ Gamer is my abang ~

No comments:

Post a Comment

~ Thanks for stop by.....(o_0)