Thursday, May 10, 2012





     Sakitkan hati tengok seorang ibu buat macam nih dekat anak dia? Sakitkan...aku menangis sendirian melihat video ini yang di share dari seorang rakan facebook...apa patut kita panggil manusia kejam macam nih?Korang fikirlah sendiri..Andai kata bayi itu melakukan kesalahan...Besar sangatke kesalahan yang mampu di buat oleh seorang bayi..Tak kanlah menangis pun kena teruk macam tue....

     Aku rindu dekat anak aku...minta jauh dia di perlakukan sedemikian oleh umi dia aka pengasuh yang aku bayar untuk menjaga anak aku.Hurm, anak korang pulak camane..korang antar taska atau pengasuh macam aku jugak..Di ingatkan,selalulah telefon tanyakan khabar anak korang..Aku selalu buat macam tue..

     Okey,berbalik pada video di atas..sian sangat..Si anak merangkak ke atas riba perempuan kejam tu tapi di tolak kuat...siap tenjal pakai kaki lagi..setan betul kan..Aku kalau perempuan nih aku kenal,memang aku belasah jer..Biarlah orang cakap aku tak betul,tapi yang pasti aku dapat membela nasib budak tue.Kalau korang pun,mesti korang setujukan dengan aku..Tapi,sumber yang aku dapat dari share member facebook dah menyatakan yang si perempuan aka mak budak tu memang tak betul.Dah kena tangkap..Amin!! Padan muka ko,nasib baik tak kena tangkap dengan aku yang ganass nih..Kalau tak,huh..aku sendiri tak tahu...Hehehe...Bayi tu sampai kini still fobia bila orang nak pegang dan dia di berikan pada keluarga lain...Sekali dengar jurukamera tu macam mengiakan,tapi dia cakap(jurukamera) dia turut kena belasah juga..ntah ye ntah tak..wallahualam..

      Di sebabkan kecoh sangat pasal video nih, kuar di berita TV3 malam tadi. Rupanya kejadian ini tahun lepas..Perempuan tu di kenakan hukuman 18 bulan di dalam penjara. Macam tak setimpalkan dengan apa yang dia buat dekat anak kecil dia..Hurm,Harap mak-mak di luar sana janganlah ikut nafsu,marah boleh,pukul pun boleh tapi biarlah pukul di tapak kaki ke..kalau still tak dengar cakap,pukul di tapak tangan..Janganlah macam tue sekali..Hahaha,aku dahulu selalu jugak kena pukul dekat mama aku tapi bukanlah masa baby..masa aku dah masuk sekolah dah.Tapi aku bersyukur sangat..di sebabkan mamalah aku boleh berjaya,boleh dapat kerja bagus..dan adik-beradik aku pun sama..

  Anak kecil nih ibarat kain putih,kita yang membentuk mereka. Kalau dari kecil dah selalu di pukul macam bayi di atas..Effectnya...masyaALLAH, hanya tuhan yang tau..Tekanan jiwa dan perasaan sudah pasti. Tidak baik untuk pembesaran budak itu sendiri..Adus...adus..


~~ Pasni di harapkan tiada lagi kejadian seperti ini tidak kira di negara kita atau pun tempat orang lain..)()()(-

No comments:

Post a Comment

~ Thanks for stop by.....(o_0)