Thursday, May 10, 2012

                Beberapa hari lagi aku akan berada di sini..Acucare System (M) Sdn Bhd as a CS Technical..Even this is not my field but I can adapted fast. I learned many things while I'm working here. So,little bit sad to say bye..bye to everyone..especially my Bos..Kak Zu, my neighbour K.Nor..K.Rosze and Fida also..I'm going to miss you all. Hehe, tak payah story lagi cerita sedih nih..Hahah,arini aku tolong K.Nor buat kerja dia. Sebab technical dah tak de pape delayed,so..daripada aku duduk mengadap FB jer aku ringankan tulang tangan aku ni tolong K.nor. At least, tak delah nampak sangat tak buat kerja kan..Ish..Ish..bukan aku malas by the way, customer tak de call pasal nak request buat services atau complaint pasal faulty machine. Tu jelah tugas aku dekat sini..Tapi kan, kalau ada request or complaint huh..tak menang tangan mak nak settlekan..

               Sebenarnya kan, kalau aku stay je dekat sini,aku mungkin kena buat service aka service engineer memandangkan aku nih budak mechy tapi nak buat camane, better offer ada depan mata.Mesti korang kata aku nih mata duitan kan..Hahaha,memang pun..Tak adalah mata duitan sangat tapi, kita kena ingat,kalau nak hidup senang kita kena usaha..Grab the opportunity di depan mata. Susah nak hidup senang sekarangkan,anak aku makin lama makin membesar, expenses makin meningkatlah katakan..Tu belum ada anak kedua lagi, anak kedua???Hehehe, kalau ada rezeki adalah kan..

             Kerja aku dekat sini okey jer. Susah kalau tidak mengikut arahan tapi senang bile ikut semua arahan yang di berikan..Tul tak? Banyak masa mengadap PC lah termasuk search internet sekali..HUhuHuhu...Tapi rini aku memang busan sebab tak ada kerja so,aku tolong guntingkan label untuk produk yang akan di hantar kepada hospital kerajaan. Kalau hospital kerajaan mesti kena buat label.

Scheduled untuk Servis Engineer

see,my calendar penuh ngn date tuk leave


service order 


Test glove baru?


Bos aku-Kak Zu


Peneman aku yang setia



Part time job



Part time job 1



Rekod untuk simpanan aku.
           
        Fail biru tu untuk simpanan aku sebenarnya. Kitaorang dekat sini key in data dalam system tapi aku still failing because aku takut some issues timbul di kemudian hari. At least aku ada bukti. Dah biasa dah, adap kerjakan. If orang lain yang tak buat kerja, kita akan di persalahkan since kita terlibat juga. So, bila aku ada simpanan aku, orang lain takkan senang-senang menunding jarinya ke arah aku. Thanks to bos aku, Kak.Zu sebab mengingatkan aku supaya berbuat demikian..

~~Bye..Bye Acucare....



No comments:

Post a Comment

~ Thanks for stop by.....(o_0)