Thursday, April 24, 2014

Hospital Private USAINS (Private Wing HUSM) - Part 2

Sambungan di teruskan lagi. Perkara ni macam berlegar legar kat kepala otak aku ni. Memang teruk sangat pengurusan diorg. Layan customer mcm ni,hospital kerajaan pun beratus kali lebih baik. Kenapa aku tak pergi sahaja ke hospital kerajaan? Yes,satu soalan yang cukup baik. Aku sebenarnya nak pilih doktor pakar yang terbaik and kalu boleh setiap masa aku,laki aku even the whole family boleh buat visit. Tak kira waktu. Bila admit kat gomen,dia ada schedule time visit. Susah! Nak masuk kan kena ikut time dia. So far tu memang aki tak nak and itulah juga penyebabnya. Okeylah,back to story. And then,Usains teruskan pendaftaran bagai tu hari ahad
 Itupun kita yang pergi tanya,bukan staff diorang datang minta ke apa ke. Conclusionya,start from nak dapatkan bilik nak register,nak claim bagai kita yang buat sendiri.. Sekian!!!ni kisah pengalaman aku. Hal orang lain aku tak tau tapi dah banyak aku dengar staff husam pun komplen even sister kat vip ward pun komplen and suggest aku buat report. GUD!!! Terbaiklah. Maknanya benda ni dah selalu berlaku. Bukan aku sahaja.

Tisu ke,air masak ke,air panas ke, kita yang kena pergi amik kat pantry. Haru kan..tak macam gomen or private hospital lain. Banyak sangat aku nak komplen. Banyak sangat sampaikan laki aku asyik suruh aku istiqfar, takut bini dia ni menggila. After operation tu,awal2 doktor pesan suh masuk wad husm. Reason vip punyer wad staff nurse tak ramai. Tak boleh nak pantau anak aku. Wtf!!!masuklah aku kat wad 2 selatan (kanak2). Maka bermula episod anak menangis tak selesa. Dan aku pulak bertambah tak selesa dengan keadaan macam ni dalam keadaan bising. Dapat katil sebelah pintu tandas. Ohmai..korang bayangkan kedegang! Detum! Pintu toilet kena hempas setiap masa. Tak apa seabb itu gomen and memang ramai orang. So ak okeylah. Lagipun setiap kali baby nangis nurse datang pujuk. Memang 24 hourslah pantau...bila baby dah lepas tahap kritikal masuk balik vip wad (usains). Korang bayangkan,anak aku sepatutNya dapat ubat tapi ubat tak sampai. So,laki aku pergi tanya. Rupanya diorang lupa nak bagi. Budak dah melalak nangis sebab tak tahan sakit. Aku ni sebagai mak rasa nak menggila tgk anak sakit,diorang boleh lupa. Then, ubat dah bagi pastu diorang x rekod. Abes shift diorang staff shift baru masuk nak bagi ubat. Aku ni prihatin skit bab melibatkan anak2 ni. Aku tanya ubat untuk apa,berapa jam sekali patut bagi. Then,aku tengok nurse siap2 nk bagi ubat,aku dah rasa pelik. Nasib aku tanya,dia nak bagi ubat sama. Aku marahlah,td baru bagi tak kan nak bagi lagi. Mahu overdose anak aku. Rupanya tak ada rekod pasal pemberian ubat. Sedihkan. Cuba kalau benda macam ni berlaku kat orang yang tak tahu apa2, mahu keras kejungkan. Ada satu masa tu anak aku nangis sebab sakit. Aku tunggu nurse datang bawak ubat,berjam x datang rupanya dia tunggu doktor datang baru nak tanya. Eh,dalam report bagai tuh..kan ada ubat mana patut bagikan. Aish....mendidih. Azab duduk seminggu kat sana. Wifi tak ada. Nak buat kerja satu pun tak boleh. Masa nak discharge pun sama,korang tau sampai sekarang aku tak tahu berapa total cost operation tuh. Gilerkan. Sudahlah ubat bagai kena amik sendiri. Lama kot. Pastuh,belum settle hal staff usains dah turun bawah. Itu yang sister konplen panjang tuh. Siap bebel gitu. Hahaha..nampak sangat teruk. Customer still ada tapi staff dah blah. Eh lagi satu  aku nak mintak surat discharge. Of courselah benda tu penting sebab nak bagi dekat office kan as a prove. Ko tau staff usains cakap apa. Suruh kitaorang pergi amik dekat bilik rekod. Bilik mana pun tak tahu.. Semua benda nak kena settle sendiri,invoice kitaorang akan dapat selepas dapat panggilan dari diorang. Gilerkan. Aku memang dah tahan lama. Nak ubat kena beratur amik sendiri, nak surat discharge kena pergi kat bilik rekod, nak invoice kena tunggu. Apa lagi,mak mrngamuk dalam klinik vvip usainslah.mal dah tak nampak berapa orang ada dalam tuh. Mak sound directlah. Ternganga diorang,senyap. Beranilah nak menyampuk mrmang abes kerusi aku baling. Laki aku cepat2 tarik aku keluar then dia suh aku tggu kat luar. Dia masuk balik pergi bincang. Laki aku ni sabar dia tinggi sikit tapi bila dah naik angin dia, jadi macam kisah hospital sungai buloh lah..



P/s: sampai sekarang kami tak tahu lagu cost operation tuh. Tak tahu berapa amount nak kena top up. Sekian. Then,for further check up doktor pakar dah kasi tau awal2 suruh aku pergi kat HUSM. Dia sendiri yang tak bagi padahal mesti dapat duitkan.

No comments:

Post a Comment

~ Thanks for stop by.....(o_0)