Saturday, December 22, 2012

Patutkah aku menangis........kerana Dia....

Salam.....tengoklah entri tajuk cam lain macam kan. Memang..memang lain macam. Aku nak bongkarkan semua perkara...Ini kerana Dia, kami macam ini. Dulu, abang bukan macam ni..Abang seorang yang prihatin, selalu amik berat pasal aku, sometimes (weekdays), we always spend time together watching movies..Tapi sekarang ini, kerana Dialah....kami berubah..

Kerana Dialah, abang balik kerja..mandi, wangi sepanjang malam. Lepas saja solat Magrib terus pandang telefon. Asal aku dekat dengan telefon abang, laju jer mata abang jeling2 dekat aku. Yelah, kerana Dia abang juga dapat handphone baru. Dulu, dapat juga tapi hp nokia cikai..Yang ni, dari orang banyak duit. Aku,apa lagi tarik mukalah walaupun bukan hp pilihan tapi jauh di sudut hati aku jeles.

Aku ingatkan, penat balik dari kerja boleh manja-manja dengan abang tapi abang tak ada masa dengan aku kerana terpaksa melayan si Dia. Dia yang terlalu mengada, selalu menunggu abang untuk bersamanya. Jeleskan..isteri mana tak jeles. Puas abang melayan dia, baru nak cari aku. Tapi, aku dah lama dah tido..Malas nak tunggu abang, nak tengok abang macam tu...

Bangun aje pagi, abang dah siap2 awal..Agaknya abang memang tak sabar nak jumpa dengan Dia kan..Sabarlah wahai hati.....masa untuk mu akan tiba jua....

Pastuh, kerana Dia, aku di tinggalkan berbulan-bulan (2 bulan).Ces, kalau lah dia support aku sekali kan best, boleh jugak aku pergi sana...windows shopping..Sesorang pun tak kisah, abang nak layan dia sampai pagi pun tak kisah janji aku dapat habuan jugak...Papepun, aku tetap sayangkan abang. Suami aku dunia dan akhirat tu..Mana nak cari se hensem dia, serajin dia, sebaik dia...Hanya abang dan patutkah aku menangis kerana Dia.....??

Patutkah aku menangisi hidup ini kerana Dia??....Pape pun aku bersyukur sangat pada ALLAH yang maha Esa...kerana memberikan Dia dalam hidup kami..


Dialah adalah kerja...

Terukkan aku jeles bila abang kena kerja..Yelah, balik rumah jer..terus open laptop...8.30- 11.00 malam kerja. Setiap hari kerja kecuali malam sabtu..Malam jumaat pun tak de masa buat kami..Huhu..salah aku gak, aku yang tak mampu nak bertahan mata ni.. Abang masuk kerja, aku masuk tido...Sampaikan BB pun aku paksa lepak dalam bilik...


Abang yang berbaju melayu purple..Hahah..dia je lelaki..yg tu bos besar dia..


Menara Exxonmobile
 Hahaha...saja mengada letak menara Exxonmobile...Kalau letak KLCC kan, orang kata mengada jugak tapi saja nak pilih this building..Hahaha, bukan ada apa cerita pun di sebalik menara nih...Langsung tak ada!!!


Kad esso
Dengan adanya kad ni, kami dapat rebate minyak sebanyak 15%...Huhu, sapa nak bagi rebate tu kan....untung jugaklah..Nih one of benefit yang abang dan keluarganya dapat (kami anak beranak ler).
Lets say that sebulan isi minyak abeslah dalam rm1000, so korang kiralah....1000 x 15/100= 150. Maknanya rebate tu dapat rm 150. Okeylah, dari tak ada langsung kan...Alhamdulillah...
Kad insuran

Setiap ahli keluarga dapat..Huh, termasuklah nak bersalin. Tapi, at this time..aku lagi prefer gomen nye hospital.This is for my baby....Tak pe, once adik ok, mummy tak kisah...Yang ni kan, out patient just cover rm34, if lebih kena bayar lebih. Tak pe, aku swipe aku nyer kad jer. Total up satu family outpatient company aku cover rm1000. Bab outpatient aku prefer swipe akunyer kad ler..Tak pakai abang punyer. Kat area sini, sekali pergi lebih rm50. Mana cukup, kat kampung bolehlah..Huhu...
Tapi, kad abang boleh cover 400K setiap orang..Huhu, in case, kena admit hospital..Hoho, penyakit berbahaya, bukan mintak ni..Ini cerita in case kalau ada...Part of benefit dari company abang..

Company aku..huh, habuk jelah..Tumpang company abang je..

No comments:

Post a Comment

~ Thanks for stop by.....(o_0)