Wednesday, December 19, 2012

Confinement time...

Assalamualaikum.....


Hurm...even baru je masuk 4 bulan lebih tapi aku nih kalau boleh nak everything's under control, complete..wakakaka...Kalau boleh tak mo macam dulu..tau kenapa? Semuanya tak sempat nak prepare,
mana ada masa nak buat tu buat ni..Full time study kot, tahun akhir apa lagi sibuk ngn thesis lah manjang..Kelas lagi, assignment lagi..another project lagi..Huhu..last..last, aku lupa nak settlekan set untuk confinement. Bila dah selamat deliver, langsung tak ingat pape. Nasib pakai bidan jugak selepas deliver nak selepas 5 bulan bersalin. Huhu, time tu memang aku tak terfikir pun nak cari set, sebab fully BF katakan..Orang kata tak elok. Amik ko! memang aku tak ada makan pape..Pantang bertungku, jaga makan dan berehat jer...Rindukan time tu, ish..ish..tak apa, tak lama je lagi. Harinya akan tiba...InshaAllah...

Korang rasa yang mana patut. Selama berbulan ni aku duk mengadap pc, buat research..Ramai yang prefer SHAKLEE...betul ker? Nak tanya family aku, diorang tak penah makan ni. Tapi, few of my friends kata cap ni ok bukan macam cap ayam lah..Hohoho..Cap ayam...Ayam brand...Tak adalah..mengarut je aku ni..Tapi, ada brand lain jugak aku research..Kalau boleh, memang nak cari yang terbaik ler...Tak de effect dekat baby...Ni yang aku tengah survey skang...Banyakkan baca ni elok gakkan..Kalaulah aku serajin ni menkaji, ase dulu aku confirm jadi DOKTOR kan..ahaks..


Ni kot set confinement from SHAKLEE...


combination with...

Vitamin B complex dgn asid folik-pas bersalin kena makan lgi ker..eii..xsuka.
Vitalea/multivitamin dengan zat besi- jugak x best nak telan..anak tekak rasa lain macam
Vitamin C- yg ni aku suka
Zink- bolehlah...
Energizing soy protein- nak try lah..


As long as dapat bagi kebaikan dekat me and baby, aku akan berusaha untuk makannya...Chayok.chayok..( mintak abang sponsorkan ek)..Abang lagi yang kena...

Set confinement Sendayu Tinggi...


Tapi, few of my friends cakap yang ni panas tapi ok. Tapi kalau BF tak berapa ok...Betul ker? Yang pastinya aku memang tak tahu. Ada jugak orang pakai ni. Papepun, aku akan menkaji ianya dengan lebih detail...Part yang bes pasal ni, dia bagi complete..ada massage tuk ibu, minyak telon..

Set confinement NONA ROGUY

PAKEJ MENGANDUNGI:


PhytoNatal - 90 biji

Akar Herbanika - 10 paket

Minyak Herbanika - 100 ml

Herbanika barut (krim) - 60gm

Uncang Cuci Herbanika - 10 paket

Herbanika Lulur - 100gm

HARGA : RM365.00

OFFER : RM 300 ----> dengan PERCUMA(pilih antara set di bawah):

Set free gift 1:

Bengkung bodycare/seraimas

Set Free gift 2:

1. Losyen Pati Halia

2. Minyak Telon

3. Barut bayi

4.Sabun Susu Kambing

5. Param

6. Pilis


Set free gift 3

1. Losyen Pati Halia

2. Minyak Telon

3. Barut bayi

4.Sabun Susu Kambing

5. Tungku bayi

 
 
Cuba korang tgk harga ni..aku copy paste lam satu blog..online blog. Macam tak munasabah jer dengan harga, ntah2 harga tu termasuk free gift kot. Nak komen lebih2, aku tak tahu betul ke tak. Kalau ikut logik aku, macam tak logik jer..huhu..ye kot..( nak kena survey dengan dealer lain jgk nih..) Tapi, harga dia memang mahal pon...cakap jelah terus terang tak yah nak belit2 kan ayat..hoho...agak yang ni ok tak????????
 
 
p/s: Kalau di ikutkan skang, memang banyak lah orang jual set berpantang ni. Yang ok tu yang tak tahu actually. Aku kalau boleh, tak nak yang bagi effect kat baby...Harga tu belakang kira, kotnye bayar tu mahal tapi hampeh..Tu yang masalahnye..
 
 
Erk! barang baby belum shopping lagi. Yang pasti, persiapan macam nak dapat anak pertama. Semuanya kena beli baru except car seat and stroller coz BB bapaknya beli dua. Yg BB baby dan sekarang. So, aku rasa tak yah membazir beli baru kan..Tak yah nak show off sangat..Pakai yang mana ada sudah...Tapi, barang lain kena beli..Sebabnya, ada yang aku dah dermakan dekat adik aku...(',)..Ingatkan lambat lagi BB nk dapat adik....rezeki murah..

No comments:

Post a Comment

~ Thanks for stop by.....(o_0)