Thursday, November 01, 2012

Follow up Pregnancy~

Hai..kisah ni semalam nyer. Biasalah kalau pergi klinik gomen. Korang yang dah ada pengalaman tu, mesti dah tau kan. Camane perasaannya menunggu angka giliran. Selalunya aku pergi, aku buat appointment dulu tapi....sama je buat dengan tetap. Korang tetap akan kena menunggu. Yang bestnye, dorang layan aku macam kawan lak. Tak tahulah kenapa, kitaorang siap boleh gurau senda macam kawan. Selalu macam tu...Haahlah, yang sebetulnya diorang dekat sini memang peramah dan mesra alam ( ye ke )..Ye kot, sebab dengan aku memang peramah. Doctor sakit puan pun ok aje, siap bagi MC lagi dekat aku. Semua orang hairan, siap datang temuramah aku lagi..Aada....

" Eh, awak! Nak tanya sikit, camane nak mintak MC dengan Dr ek. Saya pun nak MC macam awak jugak.."

Aku hanya mengangkat bahu tanda tidak tahu. Yang aku tahu, Doc memang nak bagi MC dekat aku. Siap janji dengan aku masa previous appoinment lagi..(Bukan apa, doc nak suruh aku ambil ujian kencing manis dan darah tinggi) di umpanya aku dengan MC. Tu yang aku sesenang dapat tu. Ada lah aku tanya dekat doc, susah sangat doc nak bagi MC. Walhal buku MC tebal bapak lagi. Dengan tersengih nya doc menjawab sebab dia tak nak reputasi dia jatuh. Silap hari bulan kena sound dengan bos, kerja asik bagi MC aje...HOHOHOHO..

Tapi kan, sememangnya ibu mengandung yang datang follow up check memang tidak akan di beri MC. Korang bayangkan setiap kali datang, kena bagi MC. Kalau sepuluh orang tak mengapa lah, nih hampir cecah beratus orang. Kerajaan pun nak menjimatkan cost dia jugak. Tul tak? Aku pun setujulah...





Angka giliran aku-( appointment kul 3)
 






Dah macam nursery pun ada-ramai bebudak teman mak mak datang
 






Muka busan- mommy tak nak bawak awak mengamuk..
 
Boboy..hurm, dah lah petang semalam hujan turun dengan maha lebat. Ada hati nak mengikut mommy. Last-last, aku bawak jugak lah. Malas nak melayan kerenah dia. Tak sampai setengah jam dah buat muka busan..Adeh........

No comments:

Post a Comment

~ Thanks for stop by.....(o_0)