Tuesday, November 20, 2012

Zoo Melaka~~


Last week, we went to ZOO MELAKA for jalan-jalan tengok binatang..Hehehe, satu family besar pergi kot nih..Adventures at Zoo Melaka;
1) 2 warga emas
2) 9 dewasa       
3) 2 kanak2 underages
4) 2 kanak2 kecil

Hahahaha.....dengan confident aje pergi sana tapi silap time. Ramai giler orang. Aku tepuk dahi bila tengok ramai budak2 berbaju pakaian seragam sekolah. Adush! silap time..ni first day school holiday..Patutlah ramai, cikgu cikgi bawak students diorang datang melawat kat sini..Adeh...ramai pun ramailah. Alang-alang dah tiba kan, redah jelah. Tengok muka tok mek ngn tok bah excited giler..Tak kan nak patah balik pulak. So, abang yang amik alih pergi beli tiket nak masuk. Sorang dewasa rm10.00, warga emas ( kena tunjuk IC) rm4.00 perperson. Kanak-kanak under 12 years old rm4.00 and underage( 2 years ke bawah-FOC). Lets go...have fun....yeah..yeah...yeah..Zoo Melaka ni actually korang boleh pergi pagi dan juga malam (night safari). Tapi, di sebabkan adanya warga emas dan underage..Kami tukar plan melawat waktu siang.

Tunggu Encik daddy belikan tiket


Tok Mek & Tok Bah...yang cute tu Auntie aku..


Kak Ngah & Asyraf


Kanak-kanak riang tengok binatang..muahaha


Adik aku (Ein), Bang Boy & daddy


Style Bang boy bila bergambar...

Its me...muahahaha...slim kan aku...alahai, asal Bang Boy tengok bawah

Bang Boy..bird...bird..sibuk daddy suh anak dia tengok
Eh..Mak cik kita tu tido ke berjalan..
Di atas kereta api kecik yang bertayar...Pengembaraan bermula..Aku sengaja amik seat paling last..Pasangan di atas adalah mak cik dan pak cik aku...Muahahaha
Nih barisan aku..saja nak berhimpit dengan aku budak-budak nih. Padahal kat depan banyak kosong..Last aku suh Cik Ten, kiri sekali duduk depan...

Kijang kot..

Zirafah..


Apa tue..Bang Boy cakap.."cat.." Alahai anak mummy,semua binatang panggil cat.Actually kambing gurun kat sana..Nampakkan yang hitam atas batu tu


Nak cakap ke binatang tu apa? Gajah..erk,mesti orang tau kan





Seram...sebab itu kena letak dalam sangkar...Harimau bintang...spesies ini jenis melompat dari pokok..



Seladang kot..Muahaha...lupa der

 
Sang kancil..


Hahaha..lembu pun ada...siot betul..datang jejauh..tengok lembu..'first perkata kuar dari mulut depa..'





Rusa paya
~ Sorry, picture kat atas antara nampak dengan tidak nampakkan..Apa komen ada? Mesti anda akan kata tidak nampak kan? Huhuhu..sayang sekali sayang kerana gambar ni di ambil sewaktu kereta api kecik yang kami naiki bergerak even bergerak perlahan still tak dapat amik dengan jelas. Kami suruh pemandu berhenti, ada ke patut pak cik drebar buat tidak layan. Eh, kami bayar mahal tau. Tiket nak masuk lain, tiket nak nek kereta api bertayar lain tau. Sekepala kena rm3.00..huh, mintak berhenti sekejap pun tak mau...Taulah awak buat business tapi anak kita yang kecik nih nak tengok sangat...(Bukan kami malas nak jalan, tapi kami bawak warga emas...) Hehehe, kalau tak ada warga emas pun aku rasa aku give up nk jalan. Mak bawak perut nih.

Aih..tu melawat binatang sambil menaiki kereta api kecik. Kalau jalan kaki, mahu tercabut lutut mak nih. Semua binatang Bang Boy panggil cat..aduh anak mummy nih..Buat malu mummy dan daddy jer..Hahaha..diorang gelakkan kami and siap cakap lagi.." nih mesti mak bapak dia ajar...semua binatang adalah cat..' Memandai korang serkap jarang ek, mana ada. Aku tak pernah ajar ajaran songsang kat anak aku. Nak buat macam mana, that was his first time tengok bintang len. Yang dekat umah, dia selalu jumpa cat and lizard (yang spesis binatang nih Bang Boy memang takut giler..) Tengok aje lizard depan mata terus buat drama..hahaha..

After puas pusing satu zoo, kami semua mencari tempat untuk menjamu selera. Pe lagi, rombongan tiga buah kereta bergerak mencari destinasi untuk mengenyangkan perut..Yang paling tak tahan lapar, akulah orangnya. Dah siap buat asik kebuluran dengan abang time tu. Abang apa lagi, kelam kabut pergi beli buah.

" Eh, buah je ke...mana kenyang nih..."
Abang apa lagi, geleng kepala lah dengar bebelan aku nih. Nak buat camane, anak dia juga yang nak makan. Aku tukang sampaikan maklumat saja..Hehehe..betul x baby? Baby kena sokong mummy tau..hehehehe

Around kul 5.30, kami bergerak balik. Abang pecut kereta dia laju giler (nak kejarkan solat zohor dan asar) tulah, orang suruh sembahyang kat rumah adik ayah dea aka pak cik aku tak mau. Segan konon! Huh..makan dan tido umah orang tu tak malu pulak..Ish abang nih...macam-macam perangai..

Conclusionnya;

Badan aku penat giler nak pergi kerja keesokkan harinya...But I'm enjoy...Tak pernah lagi aku jejak kaki dekat zoo Melaka. Zoo negara pun belum lagi walhal selalu saja lalu depan pintu pagar zoo negara.





No comments:

Post a Comment

~ Thanks for stop by.....(o_0)