Wednesday, October 10, 2012

Lelaki dan perempuan....sama sahaja!!

Salam dan Assalamualaikum...


Wah! pagi ni rasa macam bertenaga plak..Hoho, ke sebab baru pas makan sarapan nasi goreng yang di masak sendiri pagi tadi. Sekarang ni aku kena rajin buat breakfast, kalau tak?hurm....tak sampai lunch time dah menggelepar kelaparan..Lapar yang teramat sangat, tidak boleh di gambarkan dengan kata-kata. Kalau korang macam nih, korang mesti akan alaminya jugak kan!!

Hoho, kisah nih berlaku sewaktu aku dalam perjalanan ke tempat kerja. Sudahlah keadaan sesak, banyak kereta. Kereta depan pulak buat hal, asyik brek-brek manjang walhal bukan ada kereta kat depan..Hurm, tipulah tak ada kereta, kata jalan sesak...Masih ada ruang yang mampu memuatkan 2 bijik kereta di depannya tapi stil lagi nak brek. Siapa ye yang memandu? Lelaki..dengar betul-betul..L.E.L.A.K.I...Huh, orang lelaki sebelum nih sibuk duk kutuk orang perempuan..

" Ish, mesti perempuan bawak kereta tu..Lembap semacam aje.."
" Ish, asyik brek aje. Perempuan lah yang bawak kereta.."
" Ish, masuk macam tu aje, nasib tak berlanggar..Ada signal tak pakai..Perempuan lah tu"

Macam-macam kan...Tapi tulah hakikatnya. This is not my first time I faced with this situation. All about mens. Lelaki dan perempuan adalah sama hakikatnya. Semuanya bergantung pada diri sendiri, gaya pemanduan. Tapi kalau boleh, memandulah dengan betul dan berhemah.


P/s: Aku speechless....

No comments:

Post a Comment

~ Thanks for stop by.....(o_0)