Monday, May 26, 2014

First Time Got a Car accident~

This was about my experience having a car accident. First time in my live and hope there's no second time. It was happened bila aku nak pergi lab at UNITEN. Fuh, kus semangat mak! Pagi-pagi dah kasi panas. Mahu taknya, tengah duk berzikir dalam hati plus duk puji kehebatan Whitty berbakti kat aku, nengok kereta depan (jenis Myvi) tekan brek. Aku masa tu dah tekan but still movinglah kan. Tengah-tengah gerak tu, fuh! Tiba-tiba kereta depan brek mengejut. Aku dah brek but still impact juga kereta depan. Sikit sahaja, macam langgar sponge. Gitulah gamaknya. Sebelum kejadian itu, aku tengok kereta pertama which is Avanza dah lain macam. Korang tahu tak jalan yang ada dua, satu naik ke Istana negara dan satu sebelah kanan menghala ke ibu kota. Flyover dia macam naik bukit sedikitkan. Kat situlah, Avanza tu dah lain macam sebab sebelah dia bas ekspress. Bila nak turun je flyover tu, Avanza macam brek berhenti, agaknya takut berselisih dengan bus. Bila dah brek, mahunya yang lain brek. Aku yang tengah berhati pun kena jugak tempiasnya. Tengah duk panas ni, tiba-tiba kereta belakang dengan laju hentam aku. Betul jadi sandwich lah. Dengan tangan mengigil, aku keluar dari kereta, masa itu memang tak fikir panjang. Rasa nak mengamuk jelah. Memang perasan kereta paling depan tu berhenti mengejut. Aku yang ke-empat ni memang nampak jelas. Yelah, bila dah berlaku kemalangan banyak macam tu, memang orang depan tak akan di sabitkan kesalahan. Kereta belakang juga yang akan di sabitkan kesalahan. Hurm, memang prosedur dia macam tu. First, aku keluar je kereta tu aku marahkan driver kereta first. Dia kata dia brek. Aku cakapalah, kalau brek kereta still moving tapi ni kenapa stop terus. Betul kan apa aku cakap ni. Dia kata dia brek perlahan jugak. Aku tepon abg ipar aku yang doktor kereta. Dia tanya aku macam mana,bila aku ceritakan balik morphology kejadian itu. Dia cakap aku tak bersalah. Dia bagi coupled of tips kat aku. Sekian. Update kat dia selalulah lepas tu. Then, aku call husband aku cakap berlaku accident. Punyerlah cuak suami den, yelah bini accident. Kelam kabutllah dia pi hantar anak-anak dekat rumah pengasuh diorang.As usual, dia yang pi hantar bebudak pepagi. Mak around pukul 6.20 pagi dah gerak. Malas nak stuck kat jam. Jam teruk ler kalau pergi after 6.30 and above. Laki aku suruh aku call insurance. Pastu, aku call insurance, cakap nama dan ic. No pendaftaran kereta. Lucky, the whitty was under my name and kejadian itu berlaku pada aku. So, memang tak ada masalah. Orang insurance kaw-kaw pesan kat aku jangan layan ulat-ulat tow truck yang akan datang after this. After done with few advises, sms masuk mengenai no.pendaftaran tow truck dengan nama drivernya sekali. In case, orang insurance memang suruh kita berhati-hati sebab banyak di luar sana, after berlakunya accident akan datangya beberapa ulat tow truck. Kononnya mereka juga agent insurance kita. Sebenarnya ianya tipu semata-mata. Korang akan di kenakan cas and confirm korang akan berdepan dengan masalah..









Sambungan nanti....






Next entry bagaimana pengalaman berdepan dengan pegawai trafik..

No comments:

Post a Comment

~ Thanks for stop by.....(o_0)