Monday, May 19, 2014

~Zoo Negara~



Last weekend, my husband and I made a promised to our child that we're going having fun at ZOO NEGARA.. Tetapi, tak de having fun sangat sebab tak pergi pun. Al kisahnya, nak pergi sabtu tetapi mendung, hujan sepanjang hari. Cancel! Pagi ahad tu pulak, laki aku dah ajak tapi sebabkan aku ni mengantuk mata. Aku buat tak tahu. Tapi, dah siap sms member ajak pergi. Dia kata okey. So, aku pi google lah pasal zoo nih. Bila dah ada anak kecik ni, keadaan persekitaran tu penting. Ada tak tempat nak tukar lampin, tempat rehat, tempat makan. Itu penting ye bila kita dah ada anak-anak ni. They need fun but at the same time, keselesaan itu juga haruslah penting bagi diorang. So, as a mum and dad nih.. Memang kita kena bagi yang terbaiklah. Tak mampu lagi nak pergi jenjalan overseas. Tunggulah, nanti masanya akan tiba. Bukan setakat jenjalan, gamaknya kena duduk sekurang-kurangnya 7 tahun kat sana. Hah, masa tu ko pergilah jenjalan overseas sampai lebam bijik mata. Sekarang punyer cerita, memang tak mampu lagi. Back to pencinta alam semulajadi punyer story. Aku bukaklah website dia. Wah! melompat suka sebab online tiket lagi murah dari beli dekat kaunter and yang penting aku tak payah beratur panjang. Apa lagi, sesi pembelian online pun di lakukan. Ada instruction lengkap tapi aku yang tak faham!! Hahaha...memalukan betul.

Kepada mereka di luar sana yang teringin nak pergi jenjalan bawak anak, dating ke Zoo Negara. Mehlah beli tiket online. Yang penting lagi murah dan anda semua tak perlu nak bersusun panjang kat kaunter tiket. Nak ke korang waste korang punyer masa dengan beratur panjang. Tak ada orang, untunglah. Kalau musim ramai, haruslah lama kan kena tunggu.

 Go to Zoo Negara


Inilah dia rupa laman web zoo negara. Kat situ akan ada cerita semua pasal zoo negara. About feeding time, show time..macam-macamlah. Memang sesuailah kalau nak abeskan weekend bersama family.


If you want to buy online ticket, you have to be a member first. So, kena register dululah. Baru boleh beli online ticket.




Yang ini aku dah register akan as a member. So, dapat harga memberlah kot. Tu yang murah bila beli online. Good job. At least, we can save our money...tada...!! seronokkan. Bagi aku amat seronok bila dapat harga murah dari harga sebenar.

 See....look at the prices!!!







After your finish with your payment, they will sent notification that your booking has been confirmed and successfully.

This voucher ticket valid for one month and BOLEH di pakai selepas dua hari pembayaran. Kena ingat tu. Sebab aku ni tak faham sangat, apa lagi after print out voucher tiket tu terus pergi ke Zoo Negara. Excitedlah. Sekali, hujan lebat and my member pun dah buat u-turn balik rumah. Mana seronok tengok binatang dalam keadaan hujan lebat and we have two babies. Memang taklah nak pergi. Nasib voucher tiket valid sebulan.

And then, aku ingatkan kena pergi redeem tiket sebenar. Di sebabkan hujan yang lebat, aku just call no Saujana Jutaria Sdn Bhd. Tanya pasal redeem tiket. Dia tanya bila aku buat payment. Aku dengan selamba cakaplah baru sebentar tadi. Dia cakap..."Puan, voucher tiket tu sah selepas dua hari buat payment.." Hahaha, nak tergolek aku rasa malu. Nasib jugaklah hujan lebat, kalau tak mahu malu depan orang ramai. Rupanya, if aku buat payment 18/05/2014. Voucher ticket aku sah pada 20/05/2014. Dan ianya sah sampai 20/06/2014. Hahahha...Alhamdulillah, Allah sayangkan aku. Di turunkan hujan yang lebat. Kalau tak, mahu kena bebel sebakul dengan abang dan member aku tuh. Punyerlah nak murah beli tiket.



dan....




Akak tiket tu beritahu supaya aku datang 2nd weeks of Jun. Sekarang ni tengah dalam renovation. Alhamdulillah, jadi kesimupulannya. Weekend with family at Zoo Negara kena postpone sampai bulan June. Di sebabkan sekarang ini tengah dalam renovation. So, kepada mereka di luar sana yang berminat untuk jenjalan ke Zoo Negara. Eloklah book tiket next month sahaja..



Sekian...

No comments:

Post a Comment

~ Thanks for stop by.....(o_0)