Tuesday, April 16, 2013

Dinner Provided by Mr Mama

Hai......amacam? dah sampai rumah belum? Dah makan malam belum? Entry ni saja aku buat awal, means on the spot, it was special dedicated to my love..

Nak tahu tak? Today punyer hal dekat opis memang menganginkan aku satu badan. Benda dah settle ikut spec yang di kasi tapi still komen. Dan yang paling bengang tukang komen tu langsung tak tahu pape dan tak de ilmu (ye, itu lebih tepat bagi menggambarkan tukang komen)...Dah, malas nak cakap panjang pasal manusia tu.. Tak pasal entry special ni terbang ke langit..

Last aku makan sebenar tengah ari semalam, tu pun makan nasi goreng yang di tapau oleh my colleague.. Terbaik kan, and then bila timbang berat pagi tadi..Hohmaigod!!! Berat badan aku turun. 500kg!!!! Mana boleh, tak elok untuk baby dalam perut. Baby, please forgive mummy okeh!!!...Tapikan, sebelum ni aku makan banyak tapi tak kan berat tak naik kot.. Tu memang menghantui kepala otak mak ni. Hurm, after check up pagi tadi also aku tak makan breakfast. Yang berat-beratlah, aku just makan donut satu kongsi dengan BB, sekeping nugget yang rasa ntah pape dan sekotak air coklat Dutchlady. Yang best, first time abang ada sekali masa check up tu. Kalau korang nak tahu, masa previous pregnant pun langsung tak pernah temankan aku. And, pagi tadi ialah first time. Its ok, aku tahu abang busy dan aku memang tak mengharapkan dia amik cuti semata untuk itu je. Baik simpan cuti tahunan dia untuk benda lainkan. Tadi tu, sebab BB pun kena check up sekali, tu yang dia amik cuti today! Sebab kesiankan bini dialah. Rupanya sekejap je check BB. Cuma ada masalah sikit dan BB kena masuk refer dengan doktor. Kecik punyer isu je...

Okey, berbalik cerita pada tajuk di atas..Hurm, hampehkan asik kelangit saja. Rasa macam nak cerita semua kat entry ni, happy punyer pasal. Lunch pun bantai makan roti, donut 2 keping, nugget 2 keping dan buah betik &jambu. Jangan ikut stail aku sebab few minutes later perut aku telah berlagu nyanyian dangdut. Lapar! once again,kesian baby kan.. Sebelum sampai rumah tadi, dalam hati dah bercongak untuk memasak benda yang paling simple untuk dinner. But, Mr.Mama aka abang dah siapkan segala-galanya, bukan setakat menu utama tapi di sertakan dengan desset sekali. Jangan main dengan Mr.Mama aku ni. Seperti biasa rumah menjadi clean and clear. Senang hati gitu melangkah masuk ke dalam rumah...

Sup sayur (fishball+sawi jepun)

Sardin fishball

Sayur campur tempe+kacang panjang

Hasilnya....Jeng-jeng-jeng

Milo ais

Dessert-Jelly Peach


Ehem-ehem, lengkap sudah menu makan malam yang di sediakan oleh abang. Bertambah aku makan. Serius, bukan sebab dia adalah suami aku tapi rasanya memang ada ummph. Sedap sangat. Tak ku sangka suamiku rupanya berbakat orangnya. Lepas ni, bolehlah aku goyang kaki...Hahahaha, tak adalah. Tak baik tau buat suami macam tu. Tapi kadang-kadang nak jugak di manjakan. Papepun, bersyukur ke hadrat Ilahi di sebabkan abang sudi menjadi suamiku. Terbaik! Tak tahu macam mana nak luahkan perasaan ini, betapa gembira bila perut lapar minta di isi akhirnya menu makan malam di sediakan oleh suami tercinta. 




I LOVE YOU SO MUCH....MUAH!!!MUAH!!!MUAH!!!










~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

No comments:

Post a Comment

~ Thanks for stop by.....(o_0)