Monday, April 29, 2013

~ 36 Weeks

Assalamualaikum.....


Alhamdulillah, minggu ni kandunganku dah masuk 36 minggu++..Ikutkan si abang, dah lama dah kuar ni. Tapi, kalau korang nak tahu..mak sekarang ni memang tak senang duduk. Cerita dulu pasal tak senang duduk dan pasni aku nak bukak satu entry pasal kisah betul ni. Semalam badan aku dah panas-panas sikit. Tido memang tak lena, adik asyik mengeras aje. Kadang tu rasa memulas macam nak buang air besar...

Susah betul nak differentiate sama ada false contraction or betul. Aih, tapi tulah mama aku pun dah cakap, perut aku dah turun. Hohoho, tak lama lagikan. My BIL pun cakap, lagi seminggu dua ni. Means that, aku boleh balik mengundi lah kan. Bestnya...

Tapi, sungguh tak selesa bila keadaan macam ni. Nak makan pun tak ada selera, hurm..esok aku ada check up seperti biasa. Mengikut kata orang tua-tua or berpengalaman ni, kalau berat badan korang turun. Sah, tak lama dah tu. Ai rasa macam cuak dan berdebar pun ada. Memang banyak beza first pregnancy dengan second pregnancy. Banyak beza sangat-sangat...Jangan-jangan aku akan dapat baby gul kot.. Eeei...bestnya. Mesti mama dan ayah aku excited ni. Al-maklum memang diorang harap dapat cucu perempuan ni. Dah 4 orang cucu deme ni, semuanya hero....Tunggu jelah. Scan pun asyik tak nampak aje manjang. Yang aku scan masa masuk bulan ke-lima tu macam tak leh pakai. Ntahlah, tak tahu nak describe doktor tu buat scanning macam mana. Like ..ntah papelah..Biarlah ianya menjadi rahsia sampai tiba masanya ianya akan terselah kejantinan baby aku.

Adusss..mengeras tak usap cakaplah. Sampai nak tersenak akunye bawah. Buang air tu kalau tak tahan tak kepit memang on the chair boleh terkeluar bila baby mengeras. Sabor jelah..Yang pasti, hati untuk bersalin pun senang bila benda wajib dah langsaikan. Aku dah langsaikan segala hutang puasa aku tahun lepas. Amin...Alhamdulillah...

Cuma sekarang tunggu masa je...

"adik, mummy dan daddy dah tak sabar nak tunggu adik lahir tau..Camane rupa adik, ada tak kesamaan dengan abang atau lain. Ikut mummy ke ikut daddy..."

Baby, fetus at 36 weeks - BabyCenter
36 Weeks-Baby looks like..

Kalau ikutkan gambar ni, baby memang ke bawah dah kan. Hurm, kat kawasan rumah aku tak tau ada bidan ke tak? Huhu, mama cakap kalau kat kampung boleh mintak bidan tengok-tengokkan. Betulkan kedudukan baby, kadang baby ni tak duduk betul2 pun kita akan rasa sakit. Itu mengikut pakar yang berjaya melahirkan anak 9 orang tau. Love my mum dan my dad. Ayah aku yang beriya mintak mama aku datang sini temankan aku. Pengorbanan ayah dan mak kita sampai besarkan. Mereka tak senang duduk bila tengok anak tunggu masa nak bersalin. Sehabis mungkin aku nak membuatkan kedua-duanya bahagia. Mak ayah, even kita ni dah ada keluarga sendiri still lagi risau. Bukan aku mintak my mum datang awal tapi dia risaukan keadaan aku dan abang. Tambah-tambah now mak cik dan akak sulong aku kat obersea...Tu yang diorang risau giler...




p/s: Love you mum and dad. I'm here because both of you.







~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

No comments:

Post a Comment

~ Thanks for stop by.....(o_0)