Monday, April 22, 2013

~ 35 Weeks

Alhamdulillah, syukur ke hadrat Ilahi dengan segala kurnia-Nya kepada kami sekeluarga. Sedar tak sedar sudah masuk minggu ke-35 usia kandunganku ini. Amin, ya Rabbal alami...Syukur Alhamdulillah...

Bismillahirahmanirahim.....


Ketika tangan ini menulis laju entry 35 minggu, ketahuilah hati aku sudah tidak tenteram. Korang tahu tak kenapa, sejak lately memang aku sering mengalami contraction. Serious, I can not make a difference whether its a sign for labour time or just Braxton contraction (false contraction)..Huhuu...memang tak boleh nak ceritakan. Hanya pada-Nya aku mampu berdoa. And, cecepat aku call my mama..Dia cakap mungkin aku ni jenis rendah orangnya dan senang mengalami contraction bila baby bergerak. Legalah sikit, tapi pagi ni saja dekat 30 minit aku terasa contraction and at the same time baby memang mengerak. Panik!!! On the way nak anta BB kat rumah mama dia dah ni. Sempat call abang tanya camane, abang suruh pergi hospital direct. Ish!! Kena fikir banyak kali ni, kalau pergi confirm kena admitted and then part aku tak suka bile HO sesuka nak check jalan. Itu memang aku tak mahu, so aku cakap kat abang..If anything discharge, I will go as soon as possible. Alhamdulillah, dah petang gini masih lagi boleh di katakan okeh lagilah. Mak bukan degil tapi kesian abang dan BB if terpaksa admitted tapi bukan nak bersalin lagi.

Selalu talk to my baby, make sure baby kuar cukup bulan. Tak sabar sangat, minggu depan dah ok. If keluar minggu ni still consider prematured. And then, baby terpaksa admitted to NICU..Tu yang mommy tak nak tahu...35 weeks...Oh, minggu yang mendebarkan..BB dulu, just sekejap contraction and then waterbag broken..Huhu, 36 minggu!! tepat masuk 9 bulan. Sebulan seminggu awal dari jangkaan..Allah Maha Mengetahui segalanya..


I'm really hope that AllaH turut permudahkan di saat aku bersalinkan anak kedua. Yang paling best dan saat tak boleh aku lupakan ialah, tiap kali nak mengaji Al-Quran. Aku akan kejutkan baby..

" Assalamualaikum baby...wake up please. Stay together with mommy. Mommy nak mengaji ni. Ok, kalau baby dah bangun. Give mommy some kicks..so, mommy tahu baby dah bangun.."

Subhanaallah...mula je dengan bacaan Bismillah, dia dah mula menendang. Menandakan yang dia dah bangun untuk dengar mommy dia mengaji. Ya Allah...memang tak boleh nak gambarkan perasaan aku setiap kali dia tunjuk sign macam tu.

BB tak usah cakap, memang prihatin. Bila aku pegang perut je terus tanya..." Mommy, sakit...sakit..".

Tapi, bila datang angin dia. Selalu mintak aku dukungkan. Bila kita cakap sakit pun dia buat tak tahu. Suka merajuk sekarang ni...Alahai anak teruna mommy ni.

Doakan aku bersalin dengan mudah yer...Amin...


Baby, fetus at 35 weeks - BabyCenter
Baby looks like- 35 weeks..







p/s: Stand by sudah bebarang dalam kereta and also buku merah.





Sempat ke idok mengundi ni.. My mama also cakap, dia rasa dia memang tak pat mengundi ini tahun. Biasa naluri ibu adalah betul..heheheh..kita tengoklah nanti...





~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

No comments:

Post a Comment

~ Thanks for stop by.....(o_0)