Monday, August 26, 2013

9 Purported Health Benefits of Drinking Coffee

.
Boleh buat anda lebih kurus, bijak dan jugak sihat....Ia ker? Meh baca dekat bawah ni, actually information ni from TheWeek.com

Bahawa Piala Joe mungkin mempunyai beberapa kesan positif - jika anda minum dengan betul.


"Selalunya orang berfikir kopi hanya sebagai kenderaan untuk kafein," menulis Dr Rob van Dam Harvard School of Public Health. "Tetapi ia sebenarnya satu minuman yang sangat kompleks," yang mengandungi beratus-ratus bahan kimia yang berbeza. Ditanam di lebih daripada 70 buah negara di seluruh dunia, kopi mempunyai sesuatu sejarah perbalahan dengan pakar-pakar kesihatan, yang telah lama memberi amaran bahawa penggunaan berlebihan boleh memudaratkan kesihatan kita. Kajian yang lebih baru-baru ini, bagaimanapun, gambaran rosier untuk beri panggang tumbuhan Coffea itu (mereka tidak benar-benar kacang), menunjukkan bahawa apabila dimakan dalam jumlah yang sederhana - dan tanpa heaping pada gula dan krim - barangan yang ajaib boleh pelabuhan banyak kesihatan yang berpotensi faedah. A melihat beberapa daripada mereka:


1. Kopi boleh membantu melawan kemurungan ...
Mulakan hari anda dengan senyuman: Satu kajian bersama dari Institut Kebangsaan Kesihatan dan AARP mendapati bahawa orang yang quaffed empat atau lebih cawan java sehari adalah 10 peratus kurang mungkin tertekan daripada seseorang yang tidak minum kopi di semua . Anehnya, yang sama manfaat kesihatan mental tidak diluaskan kepada minuman berkafein lain - terutamanya cola, yang dikaitkan dengan risiko yang lebih tinggi kemurungan (mungkin kerana kandungan gula yang tinggi). Oleh itu, penyelidik mencadangkan kopi ini "kesan mood mengangkat mungkin dikesan kepada antioksidan," laporan Pencegahan .

2. ... Dan orang dewasa minum kopi kurang cenderung untuk membunuh diri
Bersama-sama orang-orang garisan, satu kajian awam besar-besaran dari Sekolah Kesihatan Awam Harvard mendapati statistik menakjubkan: Minum dua hingga empat cawan kopi sehari mengurangkan risiko bunuh diri dalam kedua-dua lelaki dan wanita dengan yang mengejutkan 50 peratus. Penyelidik habisan data kesihatan lebih daripada 100,000 lelaki dan wanita, dan ditambat kafein sebagai utama mood-penambah dalam kopi. "Tidak seperti siasatan sebelum ini, kita dapat menilai persatuan pengambilan minuman berkafein dan bukan berkafein, dan kita mengenal pasti kafein sebagai calon yang paling mungkin dengan apa-apa kesan perlindungan diduga yang kemudiannya dijadikan kopi," kata ketua penyelidik Michel Lucas, seorang rakan penyelidikan di Jabatan sekolah Pemakanan. Penyelidik memberi amaran bahawa mana-mana lebih daripada empat cawan, walaupun, mungkin sebenarnya membuktikan memudaratkan kesihatan mental anda; kajian Finland berasingan membuat kesimpulan bahawa orang-orang yang minum lapan hingga sembilan cawan sehari sebenarnya berisiko tinggi untuk membunuh diri daripada mereka yang minum jumlah yang lebih sederhana .

3. Ia mungkin baik untuk hati anda
Banyak kajian telah menunjukkan bahawa kafein membantu hati mengawal selia sendiri. Penyelidikan dibentangkan bulan ini oleh Mayo Clinic mendapati bahawa pengambilan kopi biasa boleh mengurangkan risiko seseorang mendapat sclerosing utama cholangitis (PSC), penyakit autoimun yang jarang berlaku yang boleh membawa kepada sirosis hati, kegagalan hati, dan juga kanser. Tetapi itu bukan semua. A berasingan 22 tahun kajian-of 125,000 orang mendapati bahawa peminum berat yang mengambil satu cawan kopi sehari adalah 20 peratus kurang berkemungkinan untuk membangunkan sirosis alkohol. Sekali lagi, manfaat kesihatan tidak meliputi minuman berkafein yang lain, termasuk teh.

4. Java boleh membantu anda (sementara) mengurangkan berat badan
Penggunaan kopi hijau kacang ekstrak meletup apabila Dr Oz dituntut atas menunjukkan beliau bahawa ia "membakar puasa lemak" tanpa makanan tambahan atau senaman. (Pasti.) Tetapi apa yang adalah bahan, sebenarnya? Biji kopi hijau adalah benih yang belum digoreng, itu mengekalkan sebatian yang dikenali sebagai asid klorogenik yang hilang apabila dipanaskan. Walaupun kajian terhad telah dilakukan ke atas ekstrak, dan tidak ada kesan sampingan yang serius telah dilaporkan dalam kajian klinikal, WebMD amaran bahawa penyelidikan sebenar berat badan setakat ini adalah "kualiti awal dan miskin."

Walaupun produk kafein umumnya membantu dengan penindasan selera makan, Klinik Mayo mencadangkan bahawa keputusan kehilangan air dari pengambilan kafein atau kalori pembakaran melalui thermogenesis - apabila badan anda menghasilkan haba dan tenaga daripada mencerna makanan - tidak kekal. Apabila ia datang kepada penurunan berat badan, kafein harus dilihat sebagai tambahan, dan bukan ajaib menyembuhkan semua. Jadi jangan cuba ini di rumah: 5. Ia adalah undang-undang yang meningkatkan prestasi
Ia tidak rahsia: Atlet dan jurulatih telah lama menggunakan kopi untuk meningkatkan prestasi sukan sebelum pertandingan. Kafein, khususnya, "telah terbukti untuk meningkatkan jumlah asid lemak yang beredar dalam aliran darah," laporan The New York Times , "yang membolehkan orang ramai untuk berjalan atau mengayuh lebih panjang." (Satu kajian mencadangkan bahawa sebanyak dua pertiga daripada atlet Olimpik ditemui dengan kafein dalam air kencing mereka.)

Jadi: Berapa banyak anda perlu minum sebelum bertanding? Penyelidik di Universiti Coventry di England mendapati bahawa sihir meningkatkan prestasi nisbah kelihatan 6 miligram kafein untuk setiap £ 2,2 berat badan . Bagi orang 154-paun, itu kira-kira dua cawan.
6. Ia boleh mengurangkan risiko diabetes jenis II
Pengambilan tiga hingga empat cawan kopi sehari didapati dikaitkan dengan risiko 25 peratus lebih rendah daripada diabetes jenis II, laporan Sains harian . Tetapi, penyelidik tidak dapat membuat kesimpulan kesan sebab dan akibat antara kopi dan penyakit yang jelas. Mereka berfikir, walaupun, bahawa risiko menurun mungkin mempunyai kaitan dengan keupayaan asid klorogenik dan alkaloid trigonelline untuk mengurangkan glukosa awal dan tindak balas insulin.

Diperhatikan: Laporan berkenaan telah diterbitkan oleh Institut Maklumat saintifik mengenai kopi, yang - anda fikirkan - adalah bukan keuntungan yang dikhaskan untuk manfaat kesihatan yang dikatakan kopi itu. Ambil perhatian.
/>
7. Ia boleh mengurangkan risiko Alzheimer dan Parkinson
Ya, kopi boleh membantu menjaga fikiran anda tajam sebagai umur anda dengan melambatkan permulaan penyakit neurodegenerative. Pelbagai kajian telah mencadangkan bahawa peminum kopi mempunyai sehingga risiko 60 peratus lebih rendah daripada Alzheimer dan demensia, dan minuman yang boleh membantu mengurangkan risiko seseorang mendapat Parkinson sebanyak 32 hingga 60 peratus, laporan Lifehacker .

Mengapa? Chuanhai Cao, seorang neuroscientist di University of South Flordia, mempunyai teori: Cao memberitahu WebMD bahawa kafein "menghalang pengeluaran beta-amiloid," protein yang telah ditunjukkan untuk membina di dalam otak orang yang mempunyai penyakit Alzheimer. Yang lebih tua anda mendapatkan, semakin sukar untuk memetabolismekan - atau menggunakan - semua yang berlebihan protein, yang menyebabkan
kesesakan log dalam otak anda. Peningkatan perangsang dari java memastikan "sistem anda hanya metabolizes semua protein yang ada," kata Cao.

8. Kopi juga mungkin membuat anda lebih bijak
Masa dan masa sekali lagi, kajian telah menunjukkan bahawa kafein - yang menghalang neurotransmitter di dalam otak yang berkaitan dengan tidur - sementara boleh meningkatkan kognisi, terutamanya apabila anda tidak mendapat cukup mata ditutup. "Apabila anda tidur-dilucutkan dan anda mengambil kafein, apa-apa yang cukup banyak anda mengukur akan meningkatkan" Harris Lieberman, seorang ahli psikologi penyelidikan untuk tentera, kepada CNN pada tahun 2006 . "Masa reaksi, pengawasan, perhatian, pemikiran logik -. Kebanyakan fungsi yang kompleks yang anda kaitkan dengan kecerdasan Dan kebanyakan rakyat Amerika tidur-dilucutkan kebanyakan masa."

9. Kopi boleh menangkis kanser kulit
Jadi kopi bukan sahaja besar untuk menguruskan mood anda, berat badan, dan saraf genting, tetapi ia juga mungkin mengurangkan risiko anda mendapat karsinoma sel basal - jenis yang paling biasa kanser kulit. A 2012 kajian bersama antara Brigham dan Hospital Wanita dan Sekolah Perubatan Harvard diikuti 112.897 lelaki dan wanita dalam tempoh 20 tahun. Apa yang mereka dapati? Wanita yang minum tiga cawan atau lebih sehari, sebagai contoh, adalah lebih kurang berkemungkinan untuk mendapat kanser kulit daripada mereka yang tidak minum kopi, atau yang hanya melekat pada jenis kafein.

Artikel ini, asalnya diterbitkan pada 21 Mei, 2013, kali terakhir dikemaskini pada 25 Julai 2013.



Creditted for

No comments:

Post a Comment

~ Thanks for stop by.....(o_0)