Saturday, July 27, 2013

Officially S.I.D....

Actually parcel from Shaklee HQ ni aku dapat 2 minggu lepas, iaitu 4 ari sebelum aku masuk kerja. So, sekarangnya aku nak mengistiharkan bahawasanya aku secara rasmi adalah agen Shaklee.....

Mesti korang akan tanya kenapa kan? Kenapa tiba-tiba aku masuk jadi ahli dan automatically boleh jadi pengedar Shaklee yang sah...

Actually, sesapa yang baca blog aku ni akan tahu aku baru sahaja habis pantang anak no dua.. Yes, memang berbaloi berpantang bersama Shaklee..Serious aku cakap, memang aku tak rasa aku macam orang sakit. I'm so energetic, tak payah mintak tolong my mum to help me..I'll do it on my own. Actually masa aku berpantang tu, my ayah tak berapa sihat. And, mama memang kelam kabut dan penat. Aku masa tu rasa macam down giler, rasa betul2 menyusahkan mama. Serious, memang penat giler mama..mana nak jaga cucu, nak jaga suami, nak jaga anak and jaga newborn. Seminggu after delivered tu, aku amik set pantang Shaklee...Alhamdulillah, tak sampai seminggu dah dapat hasilnya. Aku mampu melayan kedua-dua anak aku sendiri, mandikan diorang, bagi makan cuma masak je mama take over. Then, di sebabkan rasa lapar berpanjangan, aku hanya makan sekali sahaja nasi, itupun separuh mangkuk. Breakfast dan dinner, aku just minum susu+ESP... Walaupun dalam pantang, aku mampu menolong mama membuat kerja rumah..tapi, still bewarelah sebab badan kan nak pakai lelama..Even aku rasa kuat tak adalah aku sampai berlari..Still macam orang pantang cuma more kepada self independent lah..Sampaikan ayah marah dekat aku bila aku basuh pinggan,cuci botol susu anak, bangun bancuh susu abang boy..Ayah marah sebab ayah takut aku sakit. Aku tahu kemampuan badan aku, so...aku just anggukkan kepala tanda faham sebab apa ayah marah...The reason because, aku tak nak mama aku penat because of me and my kids. Mama pun bukannya muda lagi..And this is my second confinement so aku rasa tidak perlulah untuk aku manja sangatkan..Mungkin kalau ada rezeki lagi, and then BB time tu dah sekolah..Nak tak nak memang kena pantang sendirilah...InshaALLAH, dengan adanya produk SHAKLEE ianya tidak menjadi masalah kepada aku. So, sebab itulah aku ingin berkongsi semua ini kepada readers blog aku ni...( ayat macam ramai sangat orang bace...)

Actually, aku ni jenis cerewet, susah nak terima bulat-bulat..Salesman/salesgirl kat luar sana kalau tengok muka aku, bukan aku yang lari tapi diorang yang lari dari aku sebabnya bila sahaja diorang bukak mulut nak menjual or introducing their products, aku lelaju je cakap..Saya dah ada semua itu! Not interested! Tak payah terangkan, saya tak berminat!!!.....

Memang aku macam tu sikit tambah lagi kalau bab makanan dan kesihatan..Untuk membolehkan aku beli dan jadi pengguna tetap SHAKLEE ni, setahun aku amik masa dok stalker blog2 orang. Nak tahu sama ada diorang puas hati atau tidak atau sekadar manis mulut penjual-penjual.. Alhamdulillah, bila dah cuba sendiri dan lihat sendiri keberkesanan dia maka aku berbesar hati untuk berkongsi bersama yang lain.....










~ Untuk mencuba dan inginkan harga yang terbaik...bolehlah manja3 diri call/ wassup aku yer....Bukan nak amik untung pun, tapi untuk membantu. Kalau korang rasa aku ni amik untung, pergi je dekat stokis sana beli dan pakai ID aku....hehehehe...

Siti Nurul Akmal
ID:967536
Contact: 017-7484751

Feel free to contact me....

No comments:

Post a Comment

~ Thanks for stop by.....(o_0)