Wednesday, July 24, 2013

Terbaik~°°

Setelah anak dah bertambah ni, aku rasa aku ni makin berkiralah pulak... Seme hal nak jadikan isu, of coz ler sebab semua itu pakai duit...duit... Tak, sebenarnya aku sejak tengok extreme coupon lam Astro masa pantang lepas rasa macam Ya Allah, sepatutnya aku kena jadi macam dioranglah.. Ada sales murah-murah, beli banyak2 buat stok. Kalau ada yang tengok citer ti mesti kagumkan...Stock diorang boleh bukak mini market..Seriously aku cakap, diorang beli pakai kupon je. Diorang dapatkan kupon dari majalah, paper, internet and kedai shopping complex itu sendiri. Collect sebanyak yang mungkin and then belanjakan. Means, sesetengah barang tu buila pakai kupon langsung tak payah bayar...Kalau kat sini praktis macam tu, aku rasa akulah orang pertama kumpul kupon...Hahahaha, giler kedekut tak nak kuar duit..

So, iktibar dari citer tersebut, bila ada sales je aku stand by beli lebih. At least, korang akan rasa at the end banyak jugak yang korang save money...Beli barang keperluan jer tau...Beli hok lain memang tak jimat ler....Skang ni aku memang start make collection lah barang keperluan, asal ada sales murah dan harga beza dari yang sebenar memang aku akan beli banyak. Lets say, bila aku tengok susu Dugro Dumex Mix Veg tu harga turun, bantai beli sampai 10 peks. 

Sample calculation:

Harga biasa =rm25.90
Harga pro   =rm20.90

x 10 paket = rm259
             = rm209

save          =rm50,       

setiap kali promotion buat macam tu, tak ke banyak dapat save duit... Once you praktis macam tu, you akan rasa bangga sebab dapat jimat duit...Baik yang save tu masuk dalam asb, beranak jugak duit tu. 


Best tau, tapi abang tak berapa gemar sebab masa beli banyak tu pakai duit banyak...Memanglah, tapi kalau tengok dari sudut jimat...memang berbaloi, confirm tak nyesal. Bilik belakang umah aku dah macam stor dah.. Semua barang sumbat situ...Antara barang lain yang aku stok kan bila harga murah...

1) susu anak2 ( menjadi keutamaan)
2) pampers (wajib ada spare)
3) cleanser liquid botol
4) lotion 
5) baby bath 
6) puting susu
7) tisu dapur
8) shower
9) ubat gigi
10) baby wipes
11)










At least time sengkek tak payah risau sebab barang-barang masih ada lagi.. Itu namanya stand by di masa senang. Aku berhasrat nak penuhkan bilik belakang dengan barang2 murah..Tapi, poket tak setebal mana, jadi kenalah beli yang mana mampu sahaja.....











* still tak puas hati dengan barang yang ada....

No comments:

Post a Comment

~ Thanks for stop by.....(o_0)