Wednesday, July 17, 2013

Susu Ibu SusuTerbaik~


Assalamualaikum dan selamat pagi....

Alhamdulillah, hari ini hari ke-8 kita berada di dalam bulan yang penuh keberkatan ini.. Sesungguhnya masa itu begitu cepat berlalu, sekejap sahaja ianya berlalu pergi..

~ Aku nak kongsi sikit cerita sedih aku, boleh di katakan kesedihan inilah yang membuatkan aku demam panas masa berada dalam pantang.. Since I know that I'm pregnant aku dah memang set in my mind that I want to give fully breastfeed to my baby. Sampaikan aku sanggup habiskan beribu2 duit semata untuk memberikan yang terbaik untuk baby. But, bukan semua yang kita rancang was going thru with our plans kan.. Same likes me. Its did not happened as likes what I want..My baby just got susu aku sebulan sahaja. Actually, dia sendiri yang tak mo hisap susu aku. Bukan sebab susu aku tak ada atau apa. After 6 hours, nurse baru hantar baby dekat aku. And then bila aku bagi susu aku, dia tutup mulut dia. Pandaikan! Pastu bila aku paksa dia, yes...already inside her mouth tapi dia boleh biarkan sahaja tanpa ada rasa nak suck pun. Sayu hati aku, saat itu aku rasa macam di hempap sebijik giant stone...Dush!Dush!.. Was very depressed. My paed always tortured me sebab tak bagi susu badan. I did but she doesn't want it. 



Sampai seram sejuk badan aku sebab susu bengkak, nak tak nak aku pump and then put inside her bottle feeding. Tapi, paed already reminds me, pump tak sama dengan baby hisap so, lelama kilang susu akan stop produced milk. Aku cuba lagi bagu,paksa dia tapi she still like that. Dengar pulak cerita mak ngah yang anak dia macam my baby,langsung tak nak hisap. At the end, masuk minggu kedua susu dia dah tak ada. Down....down, I'm gonna burn myself....Start from that aku buat stock milk. Papepun syukur, sempat jugak dia minum susu aku selama sebulan. Adik, susu yang paling baik adalah susu mummy because tak ada di jual di pasaran pun. Not your rezeki kan.. Maka dengan perasaan yang terpaksa aku belikan Enfalac A+ dekat baby. Susu tu memang terbaik after susu ibu. Mahal pun mahallah janji aku dapat bagi yang terbaik dekat anak aku. Pasni dah tak ada dah nak shopping bagau, save money untuk beli susu anak plak. BB dulu, masuk bukan ke7 baru minum susu formula tu pun paed suggests bagi Isomil. Tak adalah mahal sangat tapi kalau dah 6 tin sebulan, kopak jugak poket his daddy. 

Nasib baby okey dengan susu ni, kalau tak okey likes cirit birit or sembelit memang mati kutulah nak kena fikir susu apa pulak. So far, just stick with that formula.. Hurmmm...memang bukan rezeki adik kan....Nak buat camane?



















erk....entah2 adik ni nak jadi anak bongsu mummy dan daddy kot. Ikutkan mak ngah aku, anak bongsu dia tulah yang tak nak minum susu badan....erk....erk...(double)....



No comments:

Post a Comment

~ Thanks for stop by.....(o_0)