Tuesday, July 23, 2013

Ala Vampire Sudahnya...

Huh....macam penat giler nak buat entry nak kasi meriah....Memang yes, aku tak cukup masa...Tak cukup tido, tak cukup tangan..serba serbi tak cukuplah...Mencabar betul...Mood pun memang kelaut semacam aku ni. Kadang jadi lampir....Memang pun, naik angin sebab kena cekik darah.

Nak di jadikan cerita, khamis lepas aku pergi Jusco...Sold out dah susu anak aku...Sempat lagi promoter nak buat promosi kat aku. Aku gitaulah dengan sopan, saya memang nak beli susu pun...Tapi masalahnya susu tak ada. Of courselah, murah kat Jusco...Double pack=1.3kg, RM133.90, murah sangatlah sebab aku beli dekat manjaku Kelantan lagi mahal, RM138.90. Amik kau, lepas beli kat manjaku, pi singgah pasaraya Pantai Timur...Omg, just RM130.90, tercekik terlopong aku tengok harga. Beza rm8.00 situ. Kalau aku amik 3 kotak, maknanya aku rugi rm24, dahlah minyak kereta lagi. Membazir betul...Berbalik pada kisah jusco kat depan rumah aku ni, semalam aku mintak abang pergi beli...Korang tau, mat lampir betul..harga dah jadi rm144.90...Mana tak mat lampir, rm10 naik tak sampai seminggu. Dasyat kan....korang2 jangan belilah kalau tau mahal macam tu, please usahakan cari tempat lain.. Kita kena jadi pengguna yang bijak, bijak menguruskan duit poket kita, kalau tak pokailah jadinye...

So, aku mintak abang pergi cari dekat Speedmart99...Tak ada stok, diorang ni nak meniaga ke tak...dah hampir dua minggu stok tak sampai...Nak tak nak, mintak abang carikan dekat manjaku sg.buloh....Ada,hurmmm...murahlah rm0.40 dari manjaku kelantan tanah tumpah darahku itu...Demi anak aku sanggup cari....(ayat abang ler...)..

Moral of the story, balik kelantan je...aku nak beli at least stok 2 bulan anak aku..Jimat compared tempat lain...Ada sesapa berminat nak tempah ke?...Hehehehe....aku boleh tolong belikan...cek tak meniaga eh....guna sendiri pun mengagau nak pi cari harga murah....

Persoalan aku, nape harganya mahal ek? kalau korang perasanlah, susu baby newborn memang bapak mahal kan...Tak kisah cap apa, janji sesuai dengan anak korang...Jangan cakap susu ibu susu terbaik, hak tu aku memang tahu, tapi di sebabkan anak aku ni lain sikit, maka susu terhebat tiada di pasaran tu bukanlah rezeki dia...sebulan jer dia dapat, itupun usaha murni yang tak kenal erti putus asa. Nak tak nak, susu beli jugak dia nak.. Tok soh cerita bab botol susu, yang itu dia bagus dan jimat. Branded punyer botol, dia tak nak...Yang murah dan teats harga rm4.50 sepeket yang ada 3 tu jugak pilihan dia..

okey berbalik pada isu susu tadi, harganya tersangat melampau kita sepatutnya perlu memandang series tentang perkara ini memandangkan ianya seperti keperluan harian. Apa yang penting suara kita didengari oleh pihak pihak yang terbabit. Bajet susu sahaja dah cecah ratusan ringgit, tu kira hisapan baby normallah. Mungkin ada pendapat masing2, banyak lagi susu yang lebih murah atau boleh mampu milik tapi as a mother, i want to give the best for my childs. Yang mahal tak semestinye bagus, dan yang murah tak semestinye tak bagus tapi dah mentality orang melayu..haha, aku buat research dulu and make a comparison which one suited for my doter...Bukan bantai tau terus nak enfalac a+ tu....Abang dah beli NAN, tapi my doter cirit tau, kesian dia..And then, content dia memang terbaiklah..But some peoples ada judgement masing2... 

Papepun, harga macam mat lampir memang tak masuk akal...Kalau beza seringit dua, okeylah..aku boleh lagi pejamkan mata tapi kalau dah beza sampai 10 hinggit...oh no....buat pekak pun tak boleh....


stok di rumah





No comments:

Post a Comment

~ Thanks for stop by.....(o_0)