Wednesday, June 20, 2012

~ Keluh kesah hati~


     Assalamualaikum dan Salam sejahtera untuk anda sekalian...Dah lama betul tak mengarang, al maklum lah...tersangat extra busy mengalahkan PM pulak...Hurm, minggu lepas satu minggu aku di serang demam..Diorang cakap demam rindulah apalah, melalut betul kan mentang-mentang time tu suami aku tiada. Sebenarnya aku memang demam teruk pun, ulser,sakit kepala,sakit badan,merapu betul..Selama seminggu jugaklah aku tak makan, minum air masak pun sikit jer..Di sebalik kejadian tu, ada hikmahnye, berat badan aku turun..Yes, nih yang aku mahu...

     Tapi, after sembuh nih, aku dah plan memang tak nak makan malam. Aku pasti tak kan makan malam, just minum susu or sekeping roti and plain water..Tapi yang susah sikit kat sini, suami aku mesti paksa aku makan...Ayoyoyo, macam mana nak jaga badan nih. Sebelum nih, dia belikan kasut jogging supaya aku berjogging..Balik dah dekat kul 7.30 lebih, bila masa nak jogging. Baik masa tu aku main ngn Boboy je..Adalah 2 3 kali aku joggingnye..hehehe, penat satu badan,rasa berat gila badan nak lari..

    Hurm, minggu nih lak, admin suggest suh rekreasi after office hour, example: semalam budak2 opis tibai main ping pong..hurm, okey gak tue...terbaik jugak, after main, balik rumah..Salah satu cara nak exercise kan badan gak..buang peluh. Yang pentingnya dapat menurunkan berat badan..Teringat zaman muda dahulu kala, size badan yang kecil bukan macam sekarang, rasa macam di pam pam kan. Entah-entah diorang tengok aku nih seakan-akan belon kot..besar sangat gamaknya..Huahua, resah di hati semakin menggunung nih..

   Bab kata orang, anak baru sorang tak kan lah tak leh nak maintain kan badan.. Dosh!!...pedas kata-kata tue..





P/s: Semangat kental untuk turunkan berat badan after this (o;O)

No comments:

Post a Comment

~ Thanks for stop by.....(o_0)