Tuesday, June 26, 2012

~ Puasa Ganti ~

* Assalamualaikum semua....



Hai kawan-kawan di luar sana, anda dah ganti puasa ker? Yang uzur tu, dah ganti lum? Me...ada beberapa hari lagi nak lunas..Alhamdulillah, kesihatan yang baik membolehkan aku ganti puasa..Tuelah, kalau aku ganti awal-awalkan senang, tapi nak buat camane, tak de masa lapang (eh..betul ke tak de masa lapang)...So, baik mula dari sekarang, bulan depan dah start Ramadhan...Bulan yang cukup berkat..Tak sabar nak tunggu kedatangan bulan yang mulia itu..(hehehe..ada udang sebalik mee sebenarnya nih)..Tak sabar nak raya, sebenarnya...Tahun ini, kami menyambut Hari raya bertiga...Still lagi bertiga


Dh cukup puasa lum? Tu yang penting.Ada juga orang cakap, tak de masa nak ganti..bayar Fidyah dh cukup...Sebenarnya still tak cukup, kalau bayar fidyah pun anda tetap kena ganti puasa..ganti tahun depan..Tapi, tengah mengandung ker? tengah menyusukan Baby ker? tengah uzur ker? tengah dalam darurat ker?- Tanyalah diri memasing, anda berada di dalam kategori mana..Senangkan, tak yah ganti pose, bayar fidyah...Tak boleh sebenarnya..Kita wajib ganti puasa..WAJIB..COMPULSORY...

Sebab tu lah, tak payah nak amik jalan susah, ganti je puasa..Niat nak ganti puasa, puasalah..Bukan susah pun..At least, dapat menyihatkan badan...so, apa tunggu lagi, esok boleh mula..

Even aku dah kahwin, dah anak anak sorang, ayah aku still lagi tanya aku, dah ganti puasa lom? kalau belum, baik ganti cepat2..sayang ayah...selalu ingatkan aku...

So, sebab ayah aku ingatkan aku, maka aku sangat berbesar hati untuk memingatkan kawan-kawan aku..semoga sentiasa berada dalam rahmat-Nya...


~ Caring is Sharing ~


No comments:

Post a Comment

~ Thanks for stop by.....(o_0)