Friday, August 03, 2012

August

Hai, how are you? Okay or not. Hope, you all fine always..InsyaALLAH..

Baru saja rasa masuk tahun 2012 kan..kan,tup..tup, skang dah bulan 8 dah..August now....Hurm, sebenarnya bulan ni tak ada yang menarik pun, bukannya bulan aku di lahirkan. Yelah, kalau di ikutkan, besday aku baru jer lepas beberapa hari yang lalu. Tapi, kenapa aku highlightkan August sebagai topik for today.

Siapa cakap bulan August nih tak ada yang menarik...huhuhu ( padahal statement yang tidak menarik tu, aku yang gitau tadi)..Akeke..silap tue, sebenarnye bulan August tahun inilah yang paling menarik, dan paling banyak Public Holiday..Yeah..yeah..yeah..cuti katakan, siapa tak suka..Hehehe..('',)

By the way, bulan August jugaklah kita berada di dalam keberkatan..betul tak?

“ Bulan Ramadan, yang di dalamnya diturunkan al-Qur'an sebagai petunjuk bagi manusia dan keterangan-keterangan yang menjelaskan petunjuk dan (menjelaskan) perbezaan (antara yang benar dan salah). Oleh itu, barangsiapa di antara kamu hadir di bulan itu, maka hendaklah dia berpuasa pada bulan itu... ”


— surah Al-Baqarah, ayat 185

Dan bulan August jugalah kita meraikan Nuzul Quran..Yang mana Peristiwa Nuzul Al-Quran merupakan peristiwa turunnya ayat al-Qur'an yang pertama kepada Nabi Muhammad s.a.w. hingga seterusnya berperingkat-peringkat menjadi lengkap sebagaimana kitab al-Quran yang ada pada hari ini.

Peristiwa Nuzul Al-Quran berlaku pada malam Jumaat, 17 Ramadan, tahun ke-41 daripada keputeraan Nabi Muhammad s.a.w. ketika baginda sedang beribadat di Gua Hira, bersamaan dengan tanggal 6 Ogos 610M. Perkataan "Nuzul" bererti turun atau berpindah dari atas ke bawah. Bila disebut bahawa Al-Quran adalah mukjizat terbesar Nabi SAW maka ianya memberi makna terlalu besar kepada umat Islam terutamanya yang serius memikirkan rahsia al-Quran.


Ayat al-Quran yang mula-mula diturunkan Allah kepada Nabi Muhammad s.a.w. melalui perantaraan Malaikat Jibril ialah lima ayat pertama daripada Surah Al-Alaq.http://quran.com/96/. بسم الله الرحمن الرحيم



Bulan ini juga semua umat Islam di serata dunia menyambut 1 Syawal.. Raya..('',)...Dan yang paling best aku apply cuti 4 hari. Campur dengan semua, jumlah cuti aku adalah 10 hari...Awesome...Mesti  dah ada dengar lagu rayakan. Hoho, iklan pun dah ada ucap

Dan, hujung bulan pulak cuti sebab 31 August. Bulan kemerdekaan untuk Malaysia...Wah...cuti lagi..

Tapikan, my problem is..cuti lelama pun x berapa nak best coz, banyak kerja kat opis..huhuhu..(-_-)...



Bilalah aku boleh goyang kaki kan...Melampau betul Mommy Boboy nih..Pemalas nyer..


Kui..Kui...this weekend plan nak buat karipap kecik ngn popia simpul...

Pape nanti, i will update in this..Still had pending story...see ya again..


P/s: Need to do drawing back..









No comments:

Post a Comment

~ Thanks for stop by.....(o_0)