Monday, August 13, 2012

~ Mooood raya~


Assalamualaikum wbt

Salam untuk semua, hai alls...This week actually last week lagi mood raya aku sudah menjelma..Mood nak kerja terbang ntah ke mana, just mood raya. Mungkin tahun ini lebih bermakna untuk aku dan keluarga, because this year..Boboy dah jalan..Ligatlah nak mengejar dia nanti. Actually dia tak delah hyperactive,still dengar cakap lagi. He never go outside alone, he always looking for me or his daddy first before go out. That's our Boboy.

So, berbalik pada raya. Tema kami tahun ini adalah Grey and purple..Aku just pakai baju kurung moden jer, and abg..of course baju melayu. You know, baju melayu dia lagi mahal dari aku. Hurm, kitaorang shopping dekat Jusco aje. Yang purple tu, dah jahit but lupa nak amik dekat Segamat. Just tinggal baju melayu untuk Boboy jer lagi. We all nak semua sama kaler, next day nyer pakai baju biasa ( baju bukan baru sangat ler) but still dalam tema. MERAH darah ikan..Yes!!..Saja nak kasi meriah aje, tema untuk raya dekat Segamat..PURPLE..

Susah juga nak cari baju untuk aku sebenarnya ( orang pendek katakan), abang pulak asik suruh aku jogging. Gemuk ker aku? Spoil betul ngn ayat abang. Orang nak raya, dia pulak sibuk suruh jogging. Abang sekarang memang kurus giler..

Hurm, ingatkan tahun ini boleh buat biskutker, cookies ker (bukan sama jer),popia dan karipap kecik tapi mamanya sambal ikan berkulat. Mama pun tak sure sama ada silap teknik ke apa, dia siap cakap lagi..

   "Ala, balik buat dekat umah mama jelah.." Bagus juga idea mama, at least adalah tukang tolong aku goreng. Pasal cookies lak ek, kami can't afford to buy oven lagi. Mahal cik non oi!!..Function oven & microwave = RM2K+++..Tunggulah dulu, kalau yang murah adalah tapi kecik sangat. Malas aku nak buat sikit-sikit (see, berlagak duit bukannya banyak pun ). Alhamdulillah, syukur dengan apa yang ada. Aku nih pentingkan yang penting aje. ( Kalau ikutkan nafsu, semua benda aku nak..)

Korang bila balik kampung? Aku, InsyaALLAH...kamis malam kalau tak jammed aku dah balik, semalam ingat nak kemaskan beg untuk balik kampung, last2 aku tinggal je kat bilik belakang, terbongkang atas katil ( sakit kepala=darah rendah), bangun aje tengok semua baju yang siap di lipat tiada, rupenya abang dah simpan semua dalam almari..Ayoyo..orang nak masukkan dalam beg.

So, malam nihlah gamaknya aku mengemaskan beg baju..Hehehe, balik kampung, nak gi bazar, nak beli makanan, nak cari ayam percik, murtabak,pari bakar...uih..sedapnye..



p/s: Mood raya akan sambung di episod akan datang..jangan lupa baca yer...
Okey...Selamat bErhari raya untuk semua..

No comments:

Post a Comment

~ Thanks for stop by.....(o_0)