Monday, February 18, 2013

Sup Belut Maggi Ala

Okesss...

Hari ini, walaupun dah kira basi resepi aku ni tapi tak kira, aku nak masukkan jugak lam ni..Buat kenangan...Sebenarnya saja nak dengki kat abang, dia kan tak de kat sini...Biar dia meleleh air liur...Eeei, jahatnya wife dia...Hahahahahah


Ni nak citer pasal belut..Spesies binantang yang boleh di makan dan tinggal di dalam air,tali air, baruh aka bendang...


Belut-nilah ngupe die...


As usual, my mom super sporting mom....Yelah, anak tengah mengandung mesti nak layankan selera tekak anak dia..Tapikan, siyes aku cakap. Aku boleh masak dan makan sahaja! Nak menyiang, memotong atau memcuci dalam keadaan seperti di atas aku memang tak sanggup..Eei!! Tapi, bila dah siap potong dan cuci..Selamba je masak but still tak leh pegang ngan tangan. Ya ALLAH...memang aku tak boleh...

Alkisahnya macam ni....sepetang tu selepas balik dari umah sedara yang nak buat kenduri doa selamat, aku ajaklah my mama pergi cari Sup Belut Maggi kat sebuah kedai di hujung kampung sebelah not at my village tau...Lagi 5 minit nak azan Magrib..Cepat-cepatlah kami pergi..Hahha, cepat tak cepat aku bawak speed limit kampung...Jalan pecah-pecah kot, tak kan nak meracing plak. Berkopeklah duit aku sebab rim bengkok..Hahaha..


Tapi kan....sampai aje kat kedai even azan dah masuk...Tuan kedai cakap, sila datang pas Isyak ye...Sup belum masak lagi....Ngengengeng......menangis sendirian aku.
" Mama, orang nak makan lah.."
" Kita datang lagi malam ni.." Pujuk mama aku..Hahha, padahal dia sungguh confident yang sedara aku akan datang bawak belut berkilo-kilo...Sesungguhnya aku tersangat frust. Simpan perut bagi kosong semata-mata nak di sumbatkan dengan sup belut kedai tu....

Malam tu memang mogok, kesian baby sebab mummy mogok. Last mama aku gorengkan nasi goreng.. Sedap, makan sampai tak cukup..Hahaha..mogok laparlah sangat..

So, esoknya mama bagitau yang sedara aku dah dapat cari belut 2kg...Muahahaha...amik ko, makan sampai muntahlah..

So, inilah hasil tangan aku...Gambar seperti di bawah..Nyummy..nyummy...BB pun makan sampai meleleh air hidung. Sedap sangat mummy masakkan...

 
Sup Belut Maggi...Nyummy-nyummy

Sedia untuk di makan..


So, cuti CNY ni hanya aku yang balik, so hanya aku yang menyembat belut ni.. Adik-adik yang lain ada tapi tak kisah, dorang makan bukan banyak pun...

Ayah pun senyum sampai ke telinga.." Sedap...."





~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~


~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

No comments:

Post a Comment

~ Thanks for stop by.....(o_0)