Thursday, February 28, 2013

Lego~Part 1

Banyak betul hadiah BB dapat...Yeah!!!! Dulu masa birthday dia, daddy dah belikan lego,Lego the Builder...entry sebelum ni aku ada buat cerita pasal lego tu SINI.. Lego untuk kanak-kanak, so di buat dalam saiz yang besar 1:1...But, kali ini...BB dapat lego yang betul..

So, balik je abang dari US, dia keluarkan lego tu dan tunjuk kat BB...Aih, aku pulak rasa lain macam. Rasa apa? Rasa excited benor nak main lego ni..Al-maklum masa aku dulu, tak mampu nak beli semua ni. Mahal! Abang pun cakap, time kecik-kecik dulu sanggup ikat perut semata-mata nak kumpul duit untuk beli lego tapi BB memang beruntung..Hurm, nak beli kat sini pun boleh. Berlambak kat mall tapi korang kena sediakan money banyak-banyak dalam kocek tu. Mahal siot!!! Abang kata kalau nak murah pergi beli dekat Legoland, JB..Nun, di hujung selatan Malaysia. Murah memang murah tapi harga nak masuk dalam tu, korang kena kira gak...Aku! Tak pernah pergi pun lagi, kalau time study dulu mungkin akan pergi kot..

Back to lego, nak tengok tak lego BB? Tak adalah banyak sangat, abang just beli 5 kotak aje? Tu pun penuh satu luggage..Tak mengapa, pasni bila abang pergi lagi aku nak bagi luggage spare tu abang semata-mata untuk penuhkan lego kat dalam tu..( actually mummy yang terlebih excited kan BB)..



2 buah rumah + 3 bijik lori



Lori tanah+Tanker+Lori bomba


Meh aku nak ceritakan di sebalik cerita lego ni..Abang...abang...Aku tengah sibuk call satu agen rumah ni. Rumah betullah, now kami memang tengah survey rumah. Niat di hati nak beli rumah sendiri, tapi duit saving untuk bayar downpayment tak berapa nak ada. Kalau bank dapat buat loan 100%, senang cerita. Kena tunggulah 2 3 tahun lagi...Tak apa, mungkin ada rezeki di lain hari. Think positive!!!

Time ni aku dalam meeting, dapat wassup dari abang.
" Sayang, abang dah beli 2 buah rumah tau untuk kita.."
Dalam hati aku ni, dah rasa macam pelik. Dua buah rumah?Mampuke abang nak bayar monthly...Itulah persoalan yang bermain di minda aku time tu. Meeting dah jauh masuk ke dasar laut dah, excited punye pasal langsung tak pay attention..Dasyat kan aku ni..

" Biar betul abang, tak rasa membazirke beli 2?" Soal aku lagi..Sambil mata tengok orang sekeliling..
" Tak apa, tahan lama...Untuk anak-anak kita.." Jawab abang..

Pe lagi, rasa macam nak melompatlah...Suka sangat, akhirnya dapat rumah sendiri..
" Nanti tengok kat Skype, abang ada bagi link rumah-rumah tu.." Abang mesej lagi.

Dalam hati bukan main duk berdoa moga meeting cepat habis. Tak sabar benar nak naik atas tengok gambar rumah..

Sekali.........korang tau rumah apa? Rumah lego...Layu terus hatiku yang sedang berbunga-bunga sebentar tadi..Abang ni!!!!!!

Rupanya aku yang silap faham! Aku yang terover sangat nak rumah sendiri..At the end, beginilah jadinya...

Hahhaa..amik ko, tergelaklah sesorang..


Tunggu episod lego ~ Part 2








~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

 

No comments:

Post a Comment

~ Thanks for stop by.....(o_0)